Sieć, która pomaga firmom

Marek Kłoczko
opublikowano: 22-03-2007, 00:00

Polska jest członkiem UE, dzięki czemu nasze firmy uzyskały nowe rynki zbytu i szanse rozwoju. Jednocześnie gospodarka staje się coraz bardziej globalna, a konkurencja się nasila. Co zrobić, aby w tej walce polskie firmy zyskiwały przewagę? Władza publiczna powinna usunąć bariery i stworzyć lepsze przepisy do prowadzenia działalności gospodarczej. Firmy muszą opracować profesjonalne strategie oraz konsekwentnie je realizować. Instytucje otoczenia biznesu, w tym izby gospodarcze, powinny zapewnić usługi, które wspomogą firmy w ich rozwoju. Takie właśnie myślenie było u podstaw projektu KIGNET, który został przygotowany przez KIG.

Głównym celem projektu jest zwiększenie zasięgu, zakresu i jakości świadczonych przez izby usług dla przedsiębiorstw i społeczności lokalnych przez stworzenie mechanizmu ich samoistnego rozwoju, opracowywanie strategii, co zapewni polskim przedsiębiorstwom usługi doradcze i szkoleniowe na najwyższym poziomie.

Obecnie, w ramach projektu, wypracowano 104 nowe usługi. Są to m.in. sieciowe usługi informacyjne (np. ogólnopolska informacja o rozkładach jazdy autobusów czy pakiety informacyjne o aktualnej ofercie funduszy pożyczkowych i poręczeniowych), legalizacja dokumentów handlowych z wykorzystaniem internetu, szkolenia, misje handlowe na nowe rynki, kojarzenie partnerów. Do końca projektu przewiduje się wypracowanie nowych usług (np. doradztwo dotyczące funkcjonowania na jednolitym rynku europejskim, nowe projekty itp.).

Marek Kłoczko

sekretarz generalny Krajowej Izby Gospodarczej

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Kłoczko

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu