Potwierdziły się doniesienia Pulsu Biznesu o nowej sieci ekonomicznych stacji paliw PKN Orlen. Działać one będą na rynku pod nazwą „Bliska”.
PKN ORLEN zarządza siecią ponad 1900 stacji paliw o zróżnicowanym poziomie obiektów i oferty handlowej.
Koncern w ogłoszonej w marcu bieżącego roku Strategii Rozwoju Sieci Detalicznej, zapowiedział uporządkowanie struktury sieci poprzez podział na stacje premium i ekonomiczne. Główne cele strategii dwóch marek to poprawa rentowności i efektywności stacji, która w dłuższej perspektywie ma przynieść wzrost udziału w rynku.
Z przeprowadzonych analiz marketingowych wynika, że liczba nabywców oczekujących dobrej jakości paliw po atrakcyjnych cenach stale rośnie - obecnie stanowią oni 25% kierowców odwiedzających stacje paliw. Dynamika tego trendu pozwala przypuszczać, że w momencie zakończenia procesu zmiany struktury sieci PKN ORLEN, udział klientów w tym segmencie w 2009 roku wzrośnie do 33%” – powiedział Wojciech Heydel, Wiceprezes Zarządu ds. Sprzedaży.
Przedstawiana dzisiaj nowa marka ekonomiczna Bliska będzie oferowała wysokiej jakości paliwa (Eurosuper 95, Super Plus 98, Ekodiesel, LPG) oraz podstawowe towary motoryzacyjne i spożywcze niezbędne na stacji paliw.Cena paliwa na stacjach ekonomicznych będzie o kilka groszy niższa niż na stacjach premium. Zaoferowanie niższych cen stało się możliwe, dzięki obniżeniu kosztów funkcjonowania stacji poprzez ograniczenie wachlarza usług do standardu podstawowego i rezygnacji z programu lojalnościowego.
W godzinach nocnych (22:00 - 06:00) niektóre stacje będą pracować jako stacje bezobsługowe. W tym czasie cena paliw zostanie obniżona średnio o kolejne kilka groszy. Na tych obiektach dostępne będą wszystkie paliwa z wyjątkiem LPG, którego tankowanie wymaga obsługi pracownika stacji. Płatność dokonywana będzie za pomocą kart kredytowych lub gotówki przy dystrybutorze.Spółka planuje uruchomienie do 2009 roku około 1000 stacji paliw w marce ekonomicznej.
Do końca roku 2005 r. uruchomionych zostanie w sumie 30 obiektów. Do nowej struktury „rekrutowane” będą stacje franczyzowe, patronackie, stowarzyszone i niezależne, które będą spełniały wymogi marki ekonomicznej. Koncern planuje ponadto szukanie nowych lokalizacji.
Artykuł Pulsu Biznesu: tutaj.
Źródło: www.orlen.pl