Sieci muszą kupić skanery

Krzysztof Buczek
20-09-2002, 00:00

Do 19 października działające w Polsce sieci supermarketów będą musiały zainstalować w swoich placówkach skanery kodów kreskowych — po dwa urządzenia na każde 50 mkw. obiektu.

— Cena jednego czytnika wynosi 1 tys. EUR (4 tys. zł) plus koszt drukarki — 300 EUR (1,2 tys. zł) oraz dodatkowe koszty montażu i oprogramowania. Szacujemy, że sieci supermarketów będą zmuszone wydać na ten cel łącznie około 1 mld zł. Spowoduje to wzrost kosztów działalności, co może przełożyć się na ceny w sklepach — mówi Maria Andrzej Faliński, sekretarz generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Te obowiązki dla marketów przewiduje rozporządzenie ministra finansów w sprawie zasad widoczności cen towarów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Krzysztof Buczek

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Sieci muszą kupić skanery