Siła firmy rodzinnej

opublikowano: 27-12-2019, 18:00

W tym odcinku „Pomysłu na biznes” pokażemy Wam jak prowadzi się firmę rodzinną z trzydziestoletnią tradycją, co zmienia się w zarządzaniu marką, kiedy stery przejmuje nowe pokolenie i co jest najtrudniejsze w biznesie odzieżowym.

Jest rok 1989, Danuta i Ryszard Cieroccy zakładają firmę Aryton. Pod tą nazwą funkcjonuje ona aż do 2015 roku. W 26. rocznicę założenia firmy następuję rebranding. Aryton dostaje imię Patrizia. Nowy wizerunek marki tworzy Patrycja Cierocka - Szumichora, Dyrektor Kreatywna, córka założycieli. 

- Firma Patrizia Aryton jest firmą rodzinną, została założona 30 lat temu przez moich rodziców, ja dołączyłam do zespołu, jak to określam - z wizytówką - 10 lat temu, bo z firmą tak naprawdę  jestem związana od zawsze. Początek okazał się jednak dużo trudniejszy niż mi się wydawało. Jak wchodziłam do firmy, to zderzyłam się z czymś bardzo wielkim, mianowicie ze swoim ego. I to była naprawdę czołówka. Miałam poczucie, że wszystko wiem. Raz, że przez osiemnaście lat obserwowałam jak robią to rodzice. Dwa, że skończyłam różne studia, kursy, więc byłam przekonana, że wszystko tam wyczyszczę, wysprzątam w pozytywnym tego słowa znaczeniu. I okazało się, że wszystko co z boku wydaje się łatwe, jak się już chwyta tę przysłowiową łopatę, robi się trudniejsze.

Nauczyłam się wtedy tego, że najważniejsza w biznesie, szczególnie chyba w biznesie rodzinnym, jest pokora – wspomina Patrycja Cierocka-Szumichora, dyrektor kreatywna marki Patrizia Aryton.

Co zmieniło się w firmie, kiedy stery przejęła córka założycieli? Gdzie produkowane są ubrania z metką Patrizia Aryton? I co jest największym kosztem w prowadzeniu takiego biznesu? Odpowiedź na te pytania znajdziecie w materiale wideo. 

Jakie wyzwaniach jakie stoją przed firmami rodzinnymi? O tym więcej podczas „I Forum na Wzrórzach – Biznes Rodzinny” już 14 i 15 maja 2020. Więcej szczegółów >> 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Justyna Smolińska

Polecane