Czytasz dzięki

Siła firmy rodzinnej

opublikowano: 27-12-2019, 18:00

W tym odcinku „Pomysłu na biznes” pokażemy Wam jak prowadzi się firmę rodzinną z trzydziestoletnią tradycją, co zmienia się w zarządzaniu marką, kiedy stery przejmuje nowe pokolenie i co jest najtrudniejsze w biznesie odzieżowym.

Jest rok 1989, Danuta i Ryszard Cieroccy zakładają firmę Aryton. Pod tą nazwą funkcjonuje ona aż do 2015 roku. W 26. rocznicę założenia firmy następuję rebranding. Aryton dostaje imię Patrizia. Nowy wizerunek marki tworzy Patrycja Cierocka - Szumichora, Dyrektor Kreatywna, córka założycieli. 

- Firma Patrizia Aryton jest firmą rodzinną, została założona 30 lat temu przez moich rodziców, ja dołączyłam do zespołu, jak to określam - z wizytówką - 10 lat temu, bo z firmą tak naprawdę  jestem związana od zawsze. Początek okazał się jednak dużo trudniejszy niż mi się wydawało. Jak wchodziłam do firmy, to zderzyłam się z czymś bardzo wielkim, mianowicie ze swoim ego. I to była naprawdę czołówka. Miałam poczucie, że wszystko wiem. Raz, że przez osiemnaście lat obserwowałam jak robią to rodzice. Dwa, że skończyłam różne studia, kursy, więc byłam przekonana, że wszystko tam wyczyszczę, wysprzątam w pozytywnym tego słowa znaczeniu. I okazało się, że wszystko co z boku wydaje się łatwe, jak się już chwyta tę przysłowiową łopatę, robi się trudniejsze.

Nauczyłam się wtedy tego, że najważniejsza w biznesie, szczególnie chyba w biznesie rodzinnym, jest pokora – wspomina Patrycja Cierocka-Szumichora, dyrektor kreatywna marki Patrizia Aryton.

Co zmieniło się w firmie, kiedy stery przejęła córka założycieli? Gdzie produkowane są ubrania z metką Patrizia Aryton? I co jest największym kosztem w prowadzeniu takiego biznesu? Odpowiedź na te pytania znajdziecie w materiale wideo. 

Jakie wyzwaniach jakie stoją przed firmami rodzinnymi? O tym więcej podczas „I Forum na Wzrórzach – Biznes Rodzinny” już 14 i 15 maja 2020. Więcej szczegółów >> 

Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
×
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Justyna Smolińska

Polecane