Przyciąganie zmotywowanych, wiecznie ciekawych pracowników, bycie pracodawcą z wyboru — to dla Orange ważny element strategii HR. Jak wynika z „Bilansu Kapitału Ludzkiego”, w 2014 r. ponad 80 proc. firm nie mogło znaleźć pracowników dopasowanych do firmy pod kątem umiejętności i wartości. Przyczyn było kilka: nieatrakcyjne ogłoszenia rekrutacyjne, nieangażujące strony internetowe poświęcone karierze, niekonkretne treści o ofercie pracodawcy. Kandydaci postrzegali poszukiwanie pracy i rekrutację jako czasochłonną i stresującą. W odpowiedzi na te wyzwania stworzyliśmy koncepcję komunikacji z kandydatami, której celem było zwiększenie ich zaangażowania w rekrutację, dotarcie do kandydatów spełniających założenia EVP, a także „odczarowanie” wizerunku rekrutacji realizowanej przez korporacje. Przystępując do działania, mieliśmy dobrze działający i rozpoznawalny portal rekrutacyjny OrangeJobs. Chcieliśmy przyciągnąć więcej osób wiecznie ciekawych, przekonać ich, że Orange to idealne miejsce na rozwój, a przy okazji wnieść w proces rekrutacji odrobinę zabawy. Dlatego stworzyliśmy zakładki „Przestrzeń pasji” i aplikację „Walizka — Daj nam się poznać z innej strony”. W „Przestrzeni Pasji” pokazaliśmy klimat pracy w Orange od strony pasji pracowników. Każda została opisana w ciekawej formie: od zaskakującej ciekawostki poprzez wypowiedź konkretnego pracownika po materiał wideo pokazujący, jak wykorzystuje w pracy umiejętności zdobyte dzięki pasji. Za pomocą aplikacji „Walizka — Daj nam się poznać z innej strony” kandydaci „pakowali” swoje pasje do interaktywnej teczki, by sprawdzić, jak ich zainteresowania łączą się z pracą w Orange i w którym obszarze sprawdzą się najlepiej. Koncepcję domykał film pokazujący prawdziwych kandydatów prezentujących pasje, o których wspominali w CV. Głównym wyzwaniem było stworzenie atrakcyjnego przekazu i przełożenie go na działania i komunikaty. Musiał on być wiarygodny, angażujący, dopasowany do grupy docelowej i przełamujący stereotyp pracy w korporacji. To wszystko osiągnęliśmy. Liczba wejść na stronę OrangeJobs wzrosła o ponad 30 proc., a liczba pobrań mobilnej aplikacji OrangeJobs o 20 proc. O ponad 30 proc. zwiększyliśmy nasz zasób CV, co oznacza wzrost odpowiedzi na oferty o dwie trzecie. Z naszym przekazem trafiliśmy do niemal 3 milionów osób. Projekt docenili także eksperci i praktycy. Nagrodzono go dwoma „Złotymi Spinaczami”: w kategorii „PR korporacyjny” oraz w kategorii specjalnej „Kreatywność”.

KOMENTARZ ORANGE, PARTNERA KONKURSU „SIŁA PRZYCIĄGANIA 2016”
Zgłoś firmę do konkursu dla pracodawców „Siła przyciągania 2016”
Wejdź na stronę silaprzyciagania.pl, w opisie kategorii sprawdź, co będziemy oceniać, przygotuj prezentację i wyślij zgłoszenie przez formularz do 30 września. Zgłoszenia przyjmujemy w kategoriach:
- Kampania employer branding
Najlepsza kampania employer branding Najlepsza kampania employer branding dla milenialsów Najlepsza inicjatywa „out of the box” Najskuteczniejsza niskobudżetowa inicjatywa employer branding
- Proces rekrutacji
Employer branding w procesie rekrutacji Innowacja w rekrutacji — candidate interaction
- Retencja
Najlepszy program wdrożenia nowego pracownika (onboarding program) Najlepsza inicjatywa budująca zaangażowanie i lojalność pracowników Najlepszy program zarządzania talentami
Zgłoś firmę do konkursu dla pracodawców „Siła przyciągania 2016”
Wejdź na stronę silaprzyciagania.pl, w opisie kategorii sprawdź, co będziemy oceniać, przygotuj prezentację i wyślij zgłoszenie przez formularz do 30 września. Zgłoszenia przyjmujemy w kategoriach:
- Kampania employer branding
Najlepsza kampania employer branding Najlepsza kampania employer branding dla milenialsów Najlepsza inicjatywa „out of the box” Najskuteczniejsza niskobudżetowa inicjatywa employer branding
- Proces rekrutacji
Employer branding w procesie rekrutacji Innowacja w rekrutacji — candidate interaction
- Retencja
Najlepszy program wdrożenia nowego pracownika (onboarding program) Najlepsza inicjatywa budująca zaangażowanie i lojalność pracowników Najlepszy program zarządzania talentami
© ℗Podpis: JACEK KOWALSKI, członek zarządu ds. zasobów ludzkich Orange Polska