Siła przyciągania Orange

JACEK KOWALSKI, członek zarządu ds. zasobów ludzkich Orange Polska
25-09-2016, 22:00

Przyciąganie zmotywowanych, wiecznie ciekawych pracowników, bycie pracodawcą z wyboru — to dla Orange ważny element strategii HR. Jak wynika z „Bilansu Kapitału Ludzkiego”, w 2014 r. ponad 80 proc. firm nie mogło znaleźć pracowników dopasowanych do firmy pod kątem umiejętności i wartości. Przyczyn było kilka: nieatrakcyjne ogłoszenia rekrutacyjne, nieangażujące strony internetowe poświęcone karierze, niekonkretne treści o ofercie pracodawcy. Kandydaci postrzegali poszukiwanie pracy i rekrutację jako czasochłonną i stresującą. W odpowiedzi na te wyzwania stworzyliśmy koncepcję komunikacji z kandydatami, której celem było zwiększenie ich zaangażowania w rekrutację, dotarcie do kandydatów spełniających założenia EVP, a także „odczarowanie” wizerunku rekrutacji realizowanej przez korporacje. Przystępując do działania, mieliśmy dobrze działający i rozpoznawalny portal rekrutacyjny OrangeJobs. Chcieliśmy przyciągnąć więcej osób wiecznie ciekawych, przekonać ich, że Orange to idealne miejsce na rozwój, a przy okazji wnieść w proces rekrutacji odrobinę zabawy. Dlatego stworzyliśmy zakładki „Przestrzeń pasji” i aplikację „Walizka — Daj nam się poznać z innej strony”. W „Przestrzeni Pasji” pokazaliśmy klimat pracy w Orange od strony pasji pracowników. Każda została opisana w ciekawej formie: od zaskakującej ciekawostki poprzez wypowiedź konkretnego pracownika po materiał wideo pokazujący, jak wykorzystuje w pracy umiejętności zdobyte dzięki pasji. Za pomocą aplikacji „Walizka — Daj nam się poznać z innej strony” kandydaci „pakowali” swoje pasje do interaktywnej teczki, by sprawdzić, jak ich zainteresowania łączą się z pracą w Orange i w którym obszarze sprawdzą się najlepiej. Koncepcję domykał film pokazujący prawdziwych kandydatów prezentujących pasje, o których wspominali w CV. Głównym wyzwaniem było stworzenie atrakcyjnego przekazu i przełożenie go na działania i komunikaty. Musiał on być wiarygodny, angażujący, dopasowany do grupy docelowej i przełamujący stereotyp pracy w korporacji. To wszystko osiągnęliśmy. Liczba wejść na stronę OrangeJobs wzrosła o ponad 30 proc., a liczba pobrań mobilnej aplikacji OrangeJobs o 20 proc. O ponad 30 proc. zwiększyliśmy nasz zasób CV, co oznacza wzrost odpowiedzi na oferty o dwie trzecie. Z naszym przekazem trafiliśmy do niemal 3 milionów osób. Projekt docenili także eksperci i praktycy. Nagrodzono go dwoma „Złotymi Spinaczami”: w kategorii „PR korporacyjny” oraz w kategorii specjalnej „Kreatywność”.

Zobacz więcej

JACEK KOWALSKI, członek zarządu ds. zasobów ludzkich Orange Polska

KOMENTARZ ORANGE, PARTNERA KONKURSU „SIŁA PRZYCIĄGANIA 2016”

Zgłoś firmę do konkursu dla pracodawców „Siła przyciągania 2016”

Wejdź na stronę silaprzyciagania.pl, w opisie kategorii sprawdź, co będziemy oceniać, przygotuj prezentację i wyślij zgłoszenie przez formularz do 30 września. Zgłoszenia przyjmujemy w kategoriach:

  • Kampania employer branding

Najlepsza kampania employer branding Najlepsza kampania employer branding dla milenialsów Najlepsza inicjatywa „out of the box” Najskuteczniejsza niskobudżetowa inicjatywa employer branding

  • Proces rekrutacji

Employer branding w procesie rekrutacji Innowacja w rekrutacji — candidate interaction

  • Retencja

Najlepszy program wdrożenia nowego pracownika (onboarding program) Najlepsza inicjatywa budująca zaangażowanie i lojalność pracowników Najlepszy program zarządzania talentami

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: JACEK KOWALSKI, członek zarządu ds. zasobów ludzkich Orange Polska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Siła przyciągania Orange