Siła przyciągania, siła pracodawcy

Ewa Zmysłowska, dyrektor zespołu kapitału ludzkiego w PwC
opublikowano: 16-11-2016, 22:00

Rynek pracy zarówno na świecie, jak i w Polsce jest coraz bardziej konkurencyjny. Pozyskanie najlepszych osób do firmy, ale również ich utrzymanie i odpowiednia motywacja, stają się jednymi z najważniejszych wyzwań dla przedsiębiorców. Potwierdza to m.in. badanie PwC „Global CEO Survey”, w którym od kilku lat tzw. pozyskiwanie talentów jest wymieniane przez prezesów w czołówce największych biznesowych problemów. Odpowiedzią na to jest rosnąca rola employer brandingu. W kolejnych latach będziemy obserwowali umacnianie się tego trendu, ponieważ konkurencja na rynku pracy stanowi silny bodziec do podnoszenia standardów w zakresie HR. Zyskają na tym i pracownicy, i pracodawcy.

Celem konkursu „Siła przyciągania” jest wyróżnianie i nagradzanie takich rozwiązań z zakresu budowania marki pracodawcy, które mogą być wzorem do naśladowania dla innych firm. Pierwsza edycja konkursu udowodniła, że employer branding w Polsce to już nie tylko kampania marketingowa, pozycjonująca firmę na rynku pracy. Dla coraz większej liczby pracodawców to przede wszystkim kompleksowe i przemyślane podejście do zarządzania talentami — począwszy od momentu pozyskania ich dla firmy, odpowiednie wdrożenie, aż do programów budujących wśród pracowników zaangażowanie i lojalność.

Do konkursu zgłosiło się 57 firm.

Wśród nich znalazły się zarówno duże korporacje, jak również firmy rodzinne, start-upy, a nawet organizacje pozarządowe. Co ważne, zgłoszone podmioty reprezentują różne branże. W sumie firmy zgłosiły aż 105 rozwiązań.

Wybór najlepszych nie był łatwym zadaniem. Wszystkie zgłoszone projekty charakteryzowały się pomysłowością i dopasowaniem do odbiorcy. Nasi laureaci udowodnili także, że nie zawsze potrzebne są ogromne budżety, aby zrealizować ciekawą kampanię employer brandingową albo program motywacyjny. Liczy się pomysł, wsłuchanie w rzeczywiste potrzeby przyszłych pracowników i „wpisanie” do kultury organizacyjnej najważniejszej kwestii, jaką jest zaufanie.

Gratuluję zarówno laureatom konkursu, ale także wszystkim firmom, które zgłosiły się do „Siły przyciągania”. Wasze pomysły mogą być inspiracją dla pozostałych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Ewa Zmysłowska, dyrektor zespołu kapitału ludzkiego w PwC

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Siła przyciągania, siła pracodawcy