Siła większości

Auto do floty: Hyundai ix35

Mały SUV Hyundaia wszedł do produkcji w 2010 r. Szybko zaczął się świetnie sprzedawać w Europie. W 2013 r. doczekał się face liftingu. Poprawiono wiele. Szkoda jednak – choć to zdanie mniejszości – że nie poprawiono wyglądu. Widocznie większości się podoba.

Auto do floty: Hyundai ix35
Zobacz więcej

Auto do floty: Hyundai ix35

Do Twojej floty wybraliśmy…

Hyundaia ix35 z dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 166 KM, manualną skrzynia biegów i napędem na przednią oś. Do tego proponujemy pakiet Comfort. Cena naszej propozycji to 85 900 zł.

Czy wiesz, że…

Hyundai ix35 jest także dostępny z napędem… wodorowym. Chociaż słowo „dostępny” jest w naszym przypadku nadużyciem. Faktem jest, że takie auto istnieje. Hyundai ix35 Fuel Cell to seryjnie produkowany samochód wykorzystujący technologię wodorowych ogniw paliwowych. Od kilkunastu lat nad takimi ogniwami pracują także w Mercedesie, Volkswagenie i General Motors. Ix35 Fuel Cell na jednym tankowaniu (wodorem) może przejechać około 500-600 km. Elektryczny silnik dostarcza 136 KM mocy. Auto rozpędza się do setki w 12,5 s i osiąga maksymalnie 160 km/h. Problemy? Owszem. Stacje wodorowe. W Europie jest ich mniej niż 80. W Polsce… żadnej. Ceny? Podobno niewiele wyższe niż aut hybrydowych. Hyundai planuje, że do 2015 r. wyprodukuje 10 tys. samochodów na wodór.

Dlaczego nie diesel? Jeśli koniecznie chcesz auto z takim napędem, idź do Kii. Tam siostrzany z ix35 model z tym silnikiem jest o 10 tys. zł tańszy. W hyundaiu rozważ diesla (136-konnego) wtedy, gdy jeździsz naprawdę dużo (ponad 35 tys. km rocznie). W innym przypadku celuj w benzynę. Przez chwilę rozważaliśmy tańszy (o 6 tys. zł) model z silnikiem o pojemności 1.6. Rozważaliśmy do chwili, gdy usiedliśmy za kółkiem auta z tym motorem. Uwierz nam, nie chcesz go. Dynamika sporo gorsza, spalanie podobne. W ofercie jest też słaby (115-konny) diesel 1,7l. Dlaczego nie on? Bo to propozycja dla działkowiczów i koncernów. Jest droższy (od naszej propozycji o 7 tys. zł) i obiecuje dbałość o planetę i twoją kieszeń. Nie wierzymy. Wierzymy za to w dodatkowe konie (w naszym przypadku jest ich aż o 51 więcej). Jeszcze bardziej wierzymy w dodatkowe 7 tys. zł w kieszeni. Dlaczego z napędem na jedną oś? Jest taniej i taniej. Pierwsze taniej, bo napęd 4x4 to 8 tys. zł więcej. Drugie – bo mniej pali. Manualna skrzynia biegów to taki nasz fetysz. Szczególnie, jeśli do wyboru jest niby nowoczesna skrzynia automatyczna. „Niby”, bo pracuje leniwie jak... my w poniedziałek. Na pocieszenie proponujemy przebogaty pakiet wyposażenia. W dodatku najtańszy, jaki można wybrać dla proponowanego przez nas silnika.

Wyposażenie

Classic. Pakiet podstawowy. Dostępny z najsłabszymi jednostkami napędowymi (1,6 GDI – cena 71 900 zł i 1,7 CRDi – cena 84 900 zł). Na pokładzie: przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, aktywne zagłówki, automatyczne światła awaryjne, wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera, blokada tylnych drzwi oraz komplet systemów (stabilizacji toru jazdy, kontroli trakcji, kontroli zjazdu i podjazdu). Jest elektryczne wspomaganie kierownicy, centralny zamek z immobiliserem, elektrycznie sterowane szyby i dwa gniazda 12V (z przodu i w bagażniku). Do tego: regulacja wysokości fotela kierowy, manualna klimatyzacja, alarm. Czujnik ciśnienia w oponach (kontrolka ostrzegawcza), światła do jazdy dziennej (LED), światła przeciwmgłowe i elektrycznie regulowane oraz podgrzewane lusterka boczne. W wyposażeniu także: zestaw naprawczy kół, przedni i tylny podłokietnik, komputer pokładowy, wskaźnik optymalnego momentu zmiany biegu, regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicy oraz dzielona (60/40) i składana tylna kanapa. Tapicerka – materiałowa. Do tego komputer pokładowy i system audio (CD/MP3, USB, AUX, iPod, 6 głośników). Całość spoczywa na 16-calowych aluminiowych felgach (opony 215/17).

Comfort. Zestaw najrozsądniejszy. Dostępny ze wszystkimi silnikami, skrzyniami biegów i rodzajami napędu. Ceny od 79 900 zł (za 1,6 GDI) do 111 900 (2,0 CRDi, 184 KM 4WD). Na pokładzie poza zestawem Classic znajdziemy: system głośnomówiący bluetooth, automatyczną dwustrefową klimatyzację, regulację odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy, tylne czujniki parkowania, podgrzewane siedzenia, tempomat i podgrzewaną kierownicę. Do tego: tylne światła LED, kierunkowskazy w obudowach lusterek, pełnowymiarowe koło zapasowe, relingi dachowe i składane lusterka. W bagażniku – siatka zabezpieczająca przewożony ładunek. Na kierownicy i gałce zmiany biegów – skóra. Tapicerka – materiałowo-skórzana (skóra ekologiczna). System audio wzbogacony o sterowanie z koła kierownicy. Całość na 17-calowych felgach aluminiowych (opony 225/60).

Style. Pakiet podobnie jak poprzedni dostępny ze wszystkimi konfiguracjami silnikowymi. Od poprzedniego odróżnia go o 8 tys. zł wyższa cena i zawartość. Poza zestawem Comfort są to: tzw. kluczyk zbliżeniowy i przycisk Start/Stop, czujnik deszczu, przednie światła Bi-ksenonowe, elektrycznie podgrzewana przednia szyba (częściowo), przyciemniane tylne szyby i fotochromatyczne lusterko wsteczne z kompasem. Zestaw audio wzbogacony jest o wyświetlacz (4,3-calowy). Do tego kamera cofania. Samochód spoczywa na 18-calowych felgach (opony 225/55).

Premium. Zbytek. Za minimum 95 900 zł (cena najtańszej wersji z silnikiem benzynowym 1,6 GDI). Na pokładzie pakiet Style oraz: system flex steer (umożliwia zmianę charakterystyki pracy układu kierowniczego), przednie czujniki parkowania i lepszy czujnik ciśnienia w oponach (zamiast kontrolki ostrzegającej o utracie ciśnienia podaje dokładne wskazania dla każdego koła). Jest też elektrycznie otwierane dwupanelowe okno dachowe, skórzana tapicerka i nieco inne podświetlenie zegarów. Koła: 18-calowe (opony 225/55).

DOPŁATY (wybrane pozycje) Lakier perłowy/metalic 2200 zł Automatyczna skrzynia biegów (dla silników 2,0 GDI, 2,0 CRDi 4WD oprócz wersji Classic) 5000 zł Napęd 4WD (dla silników 2,0 GDI i 2,0 CRDi 136 KM) 8000 zł Okno dachowe, panoramiczne 5000 zł Homologacja ciężarowa 4-miejsowa (oprócz silników 2,0 GDI oraz 2,0 CRDi 136 KM) 1900 zł

Miejsce

Bagażnik Hyundaia ix35 mieści 591 l. Maksymalnie (po złożeniu tylnej kanapy) przestrzeń rośnie do 1436 l. Dla porównania: Toyota RAV4 ma bagażnik o pojemności 547 l, a Mazda CX-5 – 503 l.

Warto kupić, bo…

Spełnia oczekiwania większości klientów znad Wisły. Sporo sprzętu za niewiele złotówek. Po face liftingu poprawiła się jakość plastików we wnętrzu. Hyundai pogrywa wyposażeniem. Innymi słowy: jest bogato.

Trzeba pamiętać, że…

Bagażnik nie ma (po złożeniu kanapy) równej podłogi. Subiektywnie: to designerski koszmar. Nawet z wieloletnią gwarancją ix 35 nie trzyma cen tak jak jego japońscy konkurenci.

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 85 900 zł

Na kredyt (miesięczna rata):

1645,79 zł – mBank – prowizja 3 proc., oprocentowanie rzeczywiste 7,23 proc.

1671,68 zł – Santander Consumer Bank – prowizja 2 proc., oprocentowanie rzeczywiste 8,10 proc.

1690,85 zł – Getin Bank – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 8,74 proc. Założenia: 20 proc. opłaty własnej, czas kredytowania 48 miesięcy raty równe. Symulację przygotowano w oparciu o kalkulator kredytowy: kalkulatorkredytusamochodowego.com

W leasingu (miesięczna rata):

1659 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 15,9 proc.

Wynajem (leasing z serwisem, miesięczna rata):

1145 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup 50 proc.

Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease, rata zawiera rabat Masterleas (wynajem)*

Podobne**

Kia Sportage 2,0 GDI, 166 KM 2WD, M 81 990 zł Ford Kuga 1,5 Ecoboost, 150 KM, FWD, trend 101 000 zł VW Tiguan 1,4 TSI, 160 KM, Trend&Fun 103 980 zł

*Symulacja nie jest ofertą handlową; **auta z tego samego segmentu, z takim samym rodzajem nadwozia, o podobnych osiągach i ze zbliżonym lub uboższym wyposażeniem. Ceny katalogowe brutto (bez uwzględnienia promocji i rabatów oraz limitowanych wersji).

 

Silniki benzynowe

1,6 GDI. Czterocylindrowy, rzędowy, DOHC. Dostępny wyłącznie z 6-biegową skrzynią manualną (M/T). Napęd na przednią oś (2WD).

poj. 1591 ccm moc 135 KM maksymalny moment obrotowy (przy 4,85 tys. obr./min) 164 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,1 s prędkość maksymalna 178 km/h spalanie: w mieście 8,2 l/100 km poza miastem 6,0 l/100 km

2,0 GDI. Czterocylindrowy, rzędowy, DOHC. Dostępny z 6-biegową skrzynią manualną (M/T) lub z 6-stopniowym automatem (A/T). Napęd przednią oś (2WD) lub na obie osie (4WD).

Silniki Diesla

1,7 CRDi. Czterocylindrowy, rzędowy, DOHC, doładowany. Dostępny wyłącznie z 6-biegową skrzynią manualną (M/T). Napęd na przednią oś (2WD).

poj. 1685 ccm moc 115 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,25-2,75 tys. obr./min) 260 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 12,4 s prędkość maksymalna 173 km/h spalanie: w mieście 6,3 l/100 km poza miastem 4,8 l/100 km

2,0 CRDi. Czterocylindrowy, rzędowy, DOHC, doładowany. Dostępny z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na przednią oś (2WD M/T) lub z napędem na obie osie (4WD). Ta ostatnia wersja jest dostępna z 6-biegową skrzynią manualną (4WD, M/T) lub 6-stopniowym automatem (4WD A/T).

poj. 1995 ccm moc 136 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,8-2,5 tys. obr./min) 320 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 2WD, M/T 10,8 s 4WD, MT 11,3 s 4WD, AT 12,1 s prędkość maksymalna 2WD, M/T 182 km/h 2WD, M/T 181 km/h 4WD, A/T 182 km/h spalanie: w mieście 2WD, MT 6,8 l/100 km 2WD, MT 6,9 l/100 km 4WD, AT 8,6 l/100 km poza miastem 2WD, MT 4,6 l/100 km 2WD, MT 4,7 l/100 km 4WD, AT 5,8 l/100 km

2,0 CRDi. Czterocylindrowy, rzędowy, DOHC, doładowany. Dostępny z 6-biegową skrzynią manualną lub z 6-stopniowym automatem. Napęd na obie osie (4WD).

poj. 1995 ccm moc 184 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,80-2,50 tys. obr./min) 383 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 9,8 s z automatem 9,8 s prędkość maksymalna 194 km/h z automatem 195 km/h spalanie: w mieście 7,5 l/100 km z automatem 8,8 l/100 km poza miastem 5,0 l/100 km z automatem 5,7 l/100 km

poj. 1999 ccm moc 166 KM maksymalny moment obrotowy (przy 4,00 tys. obr./min) 205 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 2WD, M/T 10,4 s 2WD, A/T 10,4 s 4WD, MT 10,7 s 4WD, AT 11,0 s prędkość maksymalna 2WD, M/T 196 km/h 4WD, A/T 183 km/h 2WD, M/T 195 km/h 4WD, A/T 180 km/h spalanie: w mieście 2WD, MT 10,5 l/100 km 4WD, AT 10,8 l/100 km 2WD, MT 10,6 l/100 km 4WD, AT 11,2 l/100 km poza miastem 2WD, MT 6,3 l/100 km 4WD, AT 6,2 l/100 km 2WD, MT 6,6 l/100 km 4WD, AT 6,5 l/100 km

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Siła większości