Silny dolar szkodzi wynikom H&M

opublikowano: 06-04-2016, 08:46

Koncern Hennes & Mauritz przedstawił wyniki za I kwartał 2016 r., które niemal pokryły się z oczekiwaniami analityków. Wskazują one, że mocny amerykański dolar wpływa na rezultaty generowane przez szwedzkiego potentata detalu odzieżowego.

Zysk przed opodatkowaniem spadł do 3,33 mld koron (410 mln USD). Analitycy oczekiwali wyniku na poziomie 3,37 mld koron. Z kolei marża brutto wyniosła 52 proc. nieznacznie przekraczając średnią prognoz – 51,5 proc.

Zobacz więcej

H&M

Bloomberg

Już w styczniu H&M ostrzegał, że kontynuacja umocnienia amerykańskiej waluty będzie wpływać na wzrost kosztów zakupów w I kwartale. Około 80 proc. swoich produktów szwedzka spółka kupuje w Azji, gdzie ceny odzieży są często powiązane z „zielonym”. 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu