Simple chce tworzyć sieci korporacyjne

Tomasz Furman
22-05-2000, 00:00

Simple chce tworzyć sieci korporacyjne

NOWA STRATEGIA: Kierowane przez Wojciecha Popowskiego Simple duże nadzieje wiąże ze swoją strategią internetową. Jej realizacja ma m.in. przyczynić się do utrzymania silnej pozycji spółki na krajowym rynku dostawców oprogramowania dla przedsiębiorstw. fot. B. Skrzyński

Kwotowane na rynku centralnym CeTO Simple od kilku lat systematycznie wzmacnia swoją pozycję rynkową, co widoczne jest szczególnie na przykładzie osiąganych wyników finansowych. W ciągu zaledwie dwóch ostatnich lat spółka przeszło dwukrotnie zwiększyła przychody ze sprzedaży i osiągnęła trzykrotny wzrost zysku netto. Po czterech kwartałach 1999 roku osiągnęły one odpowiednio wartości na poziomie 24,9 mln zł i 2,2 mln zł. Po części jest to wynik wzmożonych prac związanych z problemem roku 2000. Największe znaczenie odegrały jednak dotychczasowe atuty spółki, w tym czołowe miejsce na rynku w zakresie oprogramowania służącego do obsługi przedsiębiorstw we wszystkich podstawowych dziedzinach działalności. Ogromne znaczenie odgrywa także sieć oddziałów zlokalizowanych w kilku największych miastach Polski oraz blisko setka firm partnerskich. Poza produkcją oprogramowania spółka zajmuje się instalacją sieci, okablowaniem strukturalnym, serwisem i dostawą sprzętu komputerowego.

NA TYM TLE dziwić nieco mogą ostatnio opublikowane — stosunkowo słabe — wyniki kwartalne. Po pierwszym kwartale tego roku Simple zanotowało w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego spadek sprzedaży z 7,1 mln zł do 6,4 mln zł. Pogorszeniu uległ także wynik finansowy netto, który spadł z 1,8 mln zł do 0,5 mln zł. W ocenie specjalistów nie można jednak z tego powodu wyciągać zbyt pochopnych wniosków na przyszłość, przede wszystkim dlatego, że wyniki spółki w poszczególnych kwartałach ulegają wahaniom, nie zawsze związanym z sezonowością.

KILKA DNI temu Simple sformułowało dziesięć — dość ogólnikowych — zasad swojej strategii internetowej. Zostały one m.in. sporządzone na podstawie informacji o zapotrzebowaniu zgłaszanym przez obecnych i potencjalnych klientów spółki. Warszawskie przedsiębiorstwo chce przede wszystkim wykorzystywać Internet do świadczenia usług i dostarczania rozwiązań, które pozwolą odbiorcom i spółce zmniejszyć koszty oraz zwiększyć produktywność i szybkość działania. Do realizacji tego celu ma przyczynić się wprowadzenie zdalnego przetwarzania aplikacji biznesowych oraz stworzenie interfejsów służących do współpracy z witrynami handlowymi. Simple będzie również tworzyć wirtualne sieci korporacyjne, umożliwiające przekazywanie danych między współpracującymi podmiotami.

WAŻNYMI, jeśli nie najważniejszymi, punktami strategii internetowej Simple są te, których realizacja ma umożliwić zaistnienie średnim i małym przedsiębiorstwom na rynku ogólnokrajowym lub nawet na rynkach zagranicznych. Chodzi tu głównie o dostarczenie oprogramowania umożliwiającego założenie sklepu internetowego, który dodatkowo ma być całkowicie zintegrowany z systemem spółki. Dzięki wyżej wymienionym działaniom Simple chce pozostać w pierwszej dwudziestce dostawców kompleksowych rozwiązań informatycznych służących do zarządzania przedsiębiorstwami.

TRZY MIESIĄCE TEMU akcjonariusze spółki na WZA podjęli decyzję o emisji nowych serii akcji. Zdecydowano również, że po zakończeniu subskrypcji wszystkie akcje spółki zostaną przeniesione z Centralnej Tabeli Ofert na warszawską giełdę. Proces ten zapewne jednak jeszcze trochę potrwa, gdyż KPWiG nie wydała jeszcze zgody na przeprowadzenie nowej emisji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tomasz Furman

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Simple chce tworzyć sieci korporacyjne