Site zagra o graczy

Notowany na NewConnect Site zmienia się w Fat Dog Games. Będzie wydawał gry innych producentów. Za rok, półtora chce wyjść na plus.

Site, spółka notowana na NewConnect od 2010 r., jeszcze do niedawna specjalizowała się w rozwoju i zarządzaniu specjalistycznymi portalami internetowymi. W lipcu walne podjęło decyzję o zmianie nazwy na Fat Dog Games (FDG), zmieniło przedmiot działalności oraz zdecydowało o emisji akcji kierowanej do akcjonariuszy spółki Dopamine, producenta gier pod marką Fat Dog Games, w zamian za udziały w tej spółce. Oprócz gier pod szyldem FDG od 2014 r. powstają aplikacje społecznościowe i reklamowe na platformy internetowe oraz urządzenia mobilne.

Nowy profil działalności zakłada pozyskiwanie z rynku gier wartościowych projektów, finansowanie i wspieranie produkcji oraz promowanie i wydawanie, m.in. na platformach cyfrowych. W działalności wydawniczej firma zamierza bazować na doświadczeniach kadry Dopamine. — Sukcesu gry praktycznie nie da się przewidzieć, więc nie prowadzimy ostrej selekcji. Zostawiamy deweloperom wolną rękę, a sami koncentrujemy się na odpowiednim wydaniu — mówi Dariusz Skrzypkowski, prezes FDG.

Obecnie spółka ma w portfelu 18 tytułów polskich producentów, a wydała jeden — „Inner Voices”. Rozmawia o współpracy z producentami z Białorusi i Ukrainy. Zgłaszają się do niej także deweloperzy z Europy Zachodniej. Jako wydawca FDG chce się skupić na rynkach azjatyckich, które odpowiadają za blisko 50 proc. rynku.

— Docelowo chcemy mieć jednocześnie 25 gier w portfelu. Przy takiej liczbie prawdopodobieństwo, że co najmniej jedna osiągnie sukces, jest bardzo duże. Ułatwi to również rozmowy handlowe, m.in. z dystrybutorami — mówi prezes. Modelowa inwestycja wydawnictwa to około 100 tys. zł. W przypadku sukcesu, czyli sprzedaży ponad 200 tys. sztuk gry, około 70 proc. zysku ma trafiać do FDG. — Sprzedaż gry w takiej liczbie egzemplarzy gwarantuje nam budżet praktycznie na cały rok. Zakładamy, że wygenerujemy zysk i zaczniemy finansować się sami pod koniec 2018 r. lub na początku 2019 — mówi Dariusz Skrzypkowski. We wrześniu odbędzie się NWZA spółki, które zdecyduje o emisji do 15 mln akcji po cenie emisyjnej 0,2 zł za sztukę. Wpływy spółka chce wykorzystać na finansowanie nowych projektów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Site zagra o graczy