Skanska wdroży projekty start-upów

opublikowano: 31-07-2017, 17:09
aktualizacja: 31-07-2017, 17:10

Startuje druga edycja konkursu Urban Quest realizowanego przez firmę Skanska i Business Link. Organizatorzy rzucają wyzwanie start-upom: oczekują nowatorskich rozwiązań, które można zaimplementować w przestrzeniach biurowych.

Opcja dla start-upów z wizją - Skanska poszukuje technologicznych pomysłów mogących poprawić komfort i bezpieczeństwo osób pracujących w biurowcach, gości, osób niepełnosprawnych, zwłaszcza poruszających się na wózku inwalidzkim czy niewidomych. W tym celu, wspólnie z siecią centrów biznesu Business Link, ogłasza konkurs Urban Quest. Jest to już druga edycja wydarzenia.

Innowacje wdrażane przez Skanska w USA.
Zobacz więcej

Innowacje wdrażane przez Skanska w USA. ARC

Wybranym zespołom firma oferuje udział w programie akceleracyjnym i wsparcie własnych ekspertów. Pod ich okiem uczestnicy będą pracować nad rozwojem swoich konceptów. Najlepsze zostaną wdrożone w budynkach Skanska, podobnie jak projekt InMotion, laureata pierwszej edycji konkursu. Start-up zgłosił rozwiązanie pozwalające na mierzenie czasu korzystania z biurek w strefach coworkingowych. Koncept pozwala na optymalizację przestrzeni biurowej.

- Jesteśmy tuż przed rozpoczęciem testowania inteligentnej technologii coworkingowej ze zwycięzcą pierwszej edycji Urban Quest. Nie możemy doczekać się efektów tej współpracy, bardzo liczymy na możliwość wdrożenia jej w nadchodzących miesiącach – zaznacza Renata Nowakowska, menedżer ds. innowacji w Skanska Property Poland.  

Zaznacza ona, że współpraca ze start-upami stanowi czynnik wspierający konkurencyjność firmy oraz daje dostęp do innowacji. 

- Współpraca między start-upami i dużymi graczami roztacza wizję wzajemnych korzyści. Z jednej strony wejście w partnerstwo z korporacją może podnieść wiarygodność start-upu. Każdego dnia na rynku pojawia się wiele tego typu podmiotów, a kiedy do któregoś z nich dołącza marka o ugruntowanej pozycji, potencjalni klienci i partnerzy zaczynają traktować go bardziej serio. Z drugiej strony – dla młodych mikroprzedsiębiorstw to szansa na wdrożenie własnego rozwiązania – zapewnia Renata Nowakowska. 

Uczestnicy Urban Quest zyskają dodatkowo szansą na inwestycje – bacznie przyglądać będą się im założyciele funduszu bValue (fundusz tworzą przedstawiciele Business Link, a także Rafał Brzoska, Marian Owerko, Tomasz Misiak, Tomasz Hanczarek i Marek Dziubiński). 

Rekrutacja do drugiej edycji programu Urban Quest trwa od 1 do 31 sierpnia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu