Skarbiec przedstawił strategię do 2020 r.

aktualizacja: 29-11-2017, 23:27

Skarbiec Holding, właściciel Skarbiec TFI, opublikował trzyletnią strategię. Zakłada ona podwojenie aktywów w funduszach skierowanych do szerokiego grona inwestorów, rozbudowie oferty produktowej oraz poszerzaniu kanałów dotarcia do klienta.

Docelowo, do 2020 roku wartość aktywów funduszy detalicznych pod zarządzaniem Skarbiec TFI ma się podwoić do 8 mld zł. Z kolei segment funduszy dedykowanych ma ulec przedefiniowaniu zgodnie z obecnymi trendami rynkowymi w kierunku oferowania dedykowanych rozwiązań strategicznych dla klientów.

Zobacz więcej

Ewa Radkowska-Świętoń Fot. ARC

Poszerzana będzie także oferta produktowa Skarbca. Porządkowaniu jej w obszarze tradycyjnych funduszy dłużnych i akcyjnych towarzyszyć będzie kontynuacja rozwoju funduszy alternatywnych (strategie absolute return, multiasset, ilościowe). Tak zbudowana oferta Skarbca uzupełniona zostanie o trzeci, dopełniający filar – fundusze aktywów alternatywnych w tym nieruchomościowe, wierzytelnościowe, mezzanine czy private equity i focused equity. Strategia przewiduje, że nowe fundusze będą odpowiadać za około jednączwartą aktywów, a dzięki ich wprowadzeniu liczba segmentów produktowych w ofercie Skarbca zwiększy się trzykrotnie.

Strategia w obszarze dystrybucji zakłada rozwój segmentu B2B nakierowanego na klientów preferujących rozwiązania dłużne, przebudowę kanału bezpośredniej sprzedaży B2C poprzez nową platformę on-line oraz budowę własnej sieci sprzedaży (w oparciu o AFI i potencjalnie wealth management). Skarbiec będzie kontynuował  współpracę z partnerami bankowymi i niezależnymi. 

-  Stawiamy na rozwój organiczny, co nie znaczy, że nie bierzemy pod uwagę akwizycji. Będziemy przyglądać się rynkowi zarówno pod kątem konsolidacji, jak i uzupełniania biznesu Skarbca o elementy komplementarne do obecnej działalności. Mamy mocną pozycję finansową, co pozwala nam planować ambitny wzrost przy jednoczesnym podtrzymaniu ogłoszonej w tym roku polityki dywidendowej – mówi Bartosz Józefiak, prezes Skarbca.

- Chcemy być także przygotowani na oczekiwane - ze względu na trendy demograficzne i zmiany regulacyjne - zwiększenie zainteresowania produktami emerytalnymi, takimi jak długoterminowe plany oszczędzania, PPK i PPE. Reasumując, będziemy oferować kompleksowe rozwiązania dla szerokiego grona klientów, zainteresowanych lokowaniem oszczędności w różne produkty, dopasowane do przyszłych potrzeb kapitałowych, preferowanego horyzontu czasowego inwestycji czy skłonności do ryzyka. Pod tym kątem rozbudowywać będziemy także sieć kanałów dotarcia do klientów – zarówno indywidualnych, jak i biznesowych – mówi Ewa Radkowska-Świętoń, wiceprezes zarządu Skarbiec Holding.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Skarbiec przedstawił strategię do 2020 r.