Docelowo, do 2020 roku wartość aktywów funduszy detalicznych pod zarządzaniem Skarbiec TFI ma się podwoić do 8 mld zł. Z kolei segment funduszy dedykowanych ma ulec przedefiniowaniu zgodnie z obecnymi trendami rynkowymi w kierunku oferowania dedykowanych rozwiązań strategicznych dla klientów.

Poszerzana będzie także oferta produktowa Skarbca. Porządkowaniu jej w obszarze tradycyjnych funduszy dłużnych i akcyjnych towarzyszyć będzie kontynuacja rozwoju funduszy alternatywnych (strategie absolute return, multiasset, ilościowe). Tak zbudowana oferta Skarbca uzupełniona zostanie o trzeci, dopełniający filar – fundusze aktywów alternatywnych w tym nieruchomościowe, wierzytelnościowe, mezzanine czy private equity i focused equity. Strategia przewiduje, że nowe fundusze będą odpowiadać za około jednączwartą aktywów, a dzięki ich wprowadzeniu liczba segmentów produktowych w ofercie Skarbca zwiększy się trzykrotnie.
Strategia w obszarze dystrybucji zakłada rozwój segmentu B2B nakierowanego na klientów preferujących rozwiązania dłużne, przebudowę kanału bezpośredniej sprzedaży B2C poprzez nową platformę on-line oraz budowę własnej sieci sprzedaży (w oparciu o AFI i potencjalnie wealth management). Skarbiec będzie kontynuował współpracę z partnerami bankowymi i niezależnymi.
- Stawiamy na rozwój organiczny, co nie znaczy, że nie bierzemy pod uwagę akwizycji. Będziemy przyglądać się rynkowi zarówno pod kątem konsolidacji, jak i uzupełniania biznesu Skarbca o elementy komplementarne do obecnej działalności. Mamy mocną pozycję finansową, co pozwala nam planować ambitny wzrost przy jednoczesnym podtrzymaniu ogłoszonej w tym roku polityki dywidendowej – mówi Bartosz Józefiak, prezes Skarbca.
- Chcemy być także przygotowani na oczekiwane - ze względu na trendy demograficzne i zmiany regulacyjne - zwiększenie zainteresowania produktami emerytalnymi, takimi jak długoterminowe plany oszczędzania, PPK i PPE. Reasumując, będziemy oferować kompleksowe rozwiązania dla szerokiego grona klientów, zainteresowanych lokowaniem oszczędności w różne produkty, dopasowane do przyszłych potrzeb kapitałowych, preferowanego horyzontu czasowego inwestycji czy skłonności do ryzyka. Pod tym kątem rozbudowywać będziemy także sieć kanałów dotarcia do klientów – zarówno indywidualnych, jak i biznesowych – mówi Ewa Radkowska-Świętoń, wiceprezes zarządu Skarbiec Holding.
