Skoda bliżej realizacji strategicznego celu

Tadeusz StasiukTadeusz Stasiuk
opublikowano: 2014-01-08 14:35

Należąca do koncernu Volkswagen, czeska Skoda Auto jest na dobrej drodze by zrealizować strategiczny cel, zakładający po raz pierwszy w historii globalną sprzedaż na poziomie ponad 1 mln aut w 2014 r., informuje Reuters. Stać się to ma m.in. dzięki uruchomieniu i zwiększeniu produkcji nowych modeli.

Według ostatnich, nie pełnych jeszcze danych, w minionym roku Skoda sprzedała ponad 900 tys. pojazdów. Dostawy na rynek zwiększyły się tymczasem o 7 proc. do 939,2 tys. sztuk.

fot. Bloomberg
fot. Bloomberg
None
None

Ambitnym planem spółki jest wzrost sprzedaży do 2018 r. do poziomu ponad 1,5 mln aut.

Firma która w 2012 r. wygenerowała ponad 263 mld koron (13 mld USD) przychodów jest największym czeskim przedsiębiorstwem pod względem sprzedaży i wielkości eksportu.

Po słabszej pierwszej połowie 2013 r. kiedy to odnotowano 5-proc. spadek sprzedaży, drugie półrocze dzięki wprowadzeniu nowego modelu Octavii pozwolił spółce powrócić na kurs. Wspomniany flagowy pojazd koncernu  miał około 50-proc. udział  w strukturze ubiegłorocznej sprzedaży