Dzięki aplikacji SkyCash można kupić bilety kolejowe (np. PKP Intercity), komunikacji miejskiej i do kina (np. Multikino, Helios), opłacić parkowanie aut, przelać pieniądze na komórkę, wypłacić gotówkę z bankomatu bez użycia karty, uregulować rachunki domowe, kupić ubezpieczenie, a nawet bilety do Tatrzańskiego Parku Narodowego. Działająca od 2009 r. w branży nowych technologii i płatności mobilnych firma systematycznie poszerza ofertę. Docenił to branżowy portal cashless.pl, przyznając Sky- Cashowi nagrodę Fintech 2018. O uznanie kapituły konkursu zabiegało ponad 170 fintechów.



— To dla nas duże wyróżnienie i potwierdzenie naszej pozycji. Cały czas poszerzamy zakres usług w naszej aplikacji. Na rynku mocno nas wyróżnia status krajowej instytucji płatniczej [KIP — red.] — podkreśla Tomasz Krajewski, prezes spółki SkyCash Poland. Status KIP przyznała firmie Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) w 2017 r.
Uzyskanie go oznacza funkcjonowanie pod nadzorem regulatora, co ma potwierdzać bezpieczeństwo zawieranych transakcji. Obok banków tylko KIP mają możliwość prowadzenia rachunków służących do płatności. Właścicielami SkyCasha są polskie fundusze inwestycyjne. Z bezpłatnej aplikacji korzysta prawie 2 mln użytkowników, dokonujących ponad 1,5 mln transakcji miesięcznie. Fintech 2018 to niepierwsza prestiżowa nagroda dla SkyCasha. W 2015 r. firma zajęła pierwsze miejsce w Polsce, a drugie w Europie w rankingu najszybciej rozwijających się firm innowacyjnych w Europie Środkowej — Deloitte Technology Fast 50.
Polska w czołówce
Z badania Digital Payments Study 2017, przeprowadzonego na zlecenie Visy, wynika, że Polacy należą do największych w Europie entuzjastów płatności mobilnych. Sprawdzanie stanu konta i korzystanie z innych usług aplikacji bankowej praktykuje aż 67 proc. ankietowanych rodaków, co plasuje nas powyżej średniej europejskiej (62 proc.). 69 proc. Polaków korzysta z portfela elektronicznego (PayPal), a 50 proc. dokonuje transakcji na urządzeniach mobilnych zamiast na komputerach i laptopach (średnia europejska to 48 proc.). Domowe rachunki za pośrednictwem tabletów i smartfonów opłaca 52 proc. rodaków. Z bankowości i płatności mobilnych korzystają przede wszystkim ludzie młodzi — aż 83 proc. milenialsów, czyli osób w wieku od 18 do 34 lat, deklaruje używanie pieniądza mobilnego.