SkyCash Fintechem 2018

opublikowano: 19-06-2018, 22:00

Twórcy popularnej aplikacji do opłacania parkingu i sprzedaży biletów zdobyli prestiżową nagrodę.

Dzięki aplikacji SkyCash można kupić bilety kolejowe (np. PKP Intercity), komunikacji miejskiej i do kina (np. Multikino, Helios), opłacić parkowanie aut, przelać pieniądze na komórkę, wypłacić gotówkę z bankomatu bez użycia karty, uregulować rachunki domowe, kupić ubezpieczenie, a nawet bilety do Tatrzańskiego Parku Narodowego. Działająca od 2009 r. w branży nowych technologii i płatności mobilnych firma systematycznie poszerza ofertę. Docenił to branżowy portal cashless.pl, przyznając Sky- Cashowi nagrodę Fintech 2018. O uznanie kapituły konkursu zabiegało ponad 170 fintechów.

— To dla nas duże wyróżnienie i potwierdzenie naszej pozycji. Cały czas poszerzamy zakres usług w naszej aplikacji. Na rynku mocno nas wyróżnia status krajowej instytucji płatniczej [KIP — red.] — podkreśla Tomasz Krajewski, prezes spółki SkyCash Poland. Status KIP przyznała firmie Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) w 2017 r.

Uzyskanie go oznacza funkcjonowanie pod nadzorem regulatora, co ma potwierdzać bezpieczeństwo zawieranych transakcji. Obok banków tylko KIP mają możliwość prowadzenia rachunków służących do płatności. Właścicielami SkyCasha są polskie fundusze inwestycyjne. Z bezpłatnej aplikacji korzysta prawie 2 mln użytkowników, dokonujących ponad 1,5 mln transakcji miesięcznie. Fintech 2018 to niepierwsza prestiżowa nagroda dla SkyCasha. W 2015 r. firma zajęła pierwsze miejsce w Polsce, a drugie w Europie w rankingu najszybciej rozwijających się firm innowacyjnych w Europie Środkowej — Deloitte Technology Fast 50.

Polska w czołówce

Z badania Digital Payments Study 2017, przeprowadzonego na zlecenie Visy, wynika, że Polacy należą do największych w Europie entuzjastów płatności mobilnych. Sprawdzanie stanu konta i korzystanie z innych usług aplikacji bankowej praktykuje aż 67 proc. ankietowanych rodaków, co plasuje nas powyżej średniej europejskiej (62 proc.). 69 proc. Polaków korzysta z portfela elektronicznego (PayPal), a 50 proc. dokonuje transakcji na urządzeniach mobilnych zamiast na komputerach i laptopach (średnia europejska to 48 proc.). Domowe rachunki za pośrednictwem tabletów i smartfonów opłaca 52 proc. rodaków. Z bankowości i płatności mobilnych korzystają przede wszystkim ludzie młodzi — aż 83 proc. milenialsów, czyli osób w wieku od 18 do 34 lat, deklaruje używanie pieniądza mobilnego.

 

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jarosław Królak

Polecane