Czytasz dzięki

Słaby kwartał Apple w Chinach

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg
opublikowano: 30-10-2020, 06:51

Miniony kwartał przyniósł koncernowi Apple najniższe przychody z chińskiego rynku od 2014 r. Sugeruje to utratę impetu na rzecz konkurentów, na jednym z krytycznych dla branży urządzeń mobilnych rynków.

Oficjalne dane spółki z kalifornijskiego Cupertino wskazują, że sprzedaż w Wielkich Chinach obniżyła się o 29 proc. w kwartale zakończonym 26 września 2020 r. do poziomu 7,9 mld USD.

Apple
fot. Bloomberg

Eksperci podkreślają, że w głównej mierze było to rezultatem opóźnienia wprowadzenie do sprzedaży nowych modeli iPhone’a. Standardowo trafiały one na rynek w trzecim kwartale, ale w tym roku m.in. z powodu kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa przesunięto je na końcówkę października. Do tego pierwsze egzemplarze trafią do klientów najwcześniej w połowie listopada.

Udział Apple w chińskim rynku wyniósł 8 proc. zaś lider, koncern Huawei kontrolował 45 proc.

Ogółem, globalne przychody Apple w czwartym kwartale roku obrachunkowego wyniosły 64,7 mld USD zaś zysk na akcję wyniósł 73 centy. W obu przypadkach to wyniki lepsze niż oczekiwali analitycy. Sprzedaż jednak samych iPhone’ów spadła o 21 proc. do poziomu 26,4 mld USD przy prognozie analityków na poziomie 27,1 mld USD.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane