Oficjalne dane spółki z kalifornijskiego Cupertino wskazują, że sprzedaż w Wielkich Chinach obniżyła się o 29 proc. w kwartale zakończonym 26 września 2020 r. do poziomu 7,9 mld USD.

Eksperci podkreślają, że w głównej mierze było to rezultatem opóźnienia wprowadzenie do sprzedaży nowych modeli iPhone’a. Standardowo trafiały one na rynek w trzecim kwartale, ale w tym roku m.in. z powodu kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa przesunięto je na końcówkę października. Do tego pierwsze egzemplarze trafią do klientów najwcześniej w połowie listopada.
Udział Apple w chińskim rynku wyniósł 8 proc. zaś lider, koncern Huawei kontrolował 45 proc.
Ogółem, globalne przychody Apple w czwartym kwartale roku obrachunkowego wyniosły 64,7 mld USD zaś zysk na akcję wyniósł 73 centy. W obu przypadkach to wyniki lepsze niż oczekiwali analitycy. Sprzedaż jednak samych iPhone’ów spadła o 21 proc. do poziomu 26,4 mld USD przy prognozie analityków na poziomie 27,1 mld USD.