Słaby początek tygodnia

MD
opublikowano: 30-08-2010, 22:27

Dow Jones tracił na zamknięciu 1,39 proc., S&P500 spadał o 1,47 proc., a Nasdaq o 1,56 proc. Wtorkowa sesja nie zmieni już negatywnego wyniku sierpnia, w którym Dow Jones traci ponad 4 proc., S&P500 blisko 5 proc., a Nasdaq niemal 6 proc.  

Amerykańscy inwestorzy nie kwapią się do kupowania akcji przed serią danych makro, które mogą mocno rozchwiać rynek w tym tygodniu. Tygodniu, który kończy się długim weekendem z okazji przypadającego dokładnie za tydzień Dnia Pracy. Publikowane w poniedziałek dane o dochodach i wydatkach konsumentów nie zdołały poprawić nastrojów. Dochody okazały się minimalnie niższe, a wydatki minimalnie wyższe niż oczekiwano. Podaż nie oddawała inicjatywy a główne indeksy kończyły sesje w pobliżu dziennych minimów.

Spadła wartość wszystkich 10 głównych segmentów S&P500. Najmocniej traciły spółki finansowe (-2,2 proc.), z kategorii consumer discretionary (-1,8 proc.) i przemysłowe (-1,6 proc.). Relatywnie najlepiej wypadły spółki ochrony zdrowia (-1,1 proc.) i dostawcy dóbr codziennego użytku (-0,8 proc.). Największe powody do zadowolenia mieli akcjonariuszek spółek, które stały się celem przejęć. Akcje Genzyme były najmocniej drożejącym komponentem S&P500. Spółka biotechnologiczna odrzuciła ofertę przejęcia złożoną przez francuskie Sanofi. Jej kurs poszedł w górę 3,4 proc. Aż o 23 proc. wzrosła wartość rynkowa Cogent. Był to w poniedziałek trzeci pod względem wielkości wzrost kursu spośród ponad 6,7 tys. amerykańskich spółek giełdowych. Producenta skanerów odcisków palców chce przejąć 3M. Wśród 30 blue chipów wchodzących w skład średniej Dow Jones wyróżniał się Hewlett-Packard. Był jedynym, którego kurs rósł. Inwestorów zachęciła wiadomość 10 mld USD, jakie producent PC-tów przeznaczy na buyback.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MD

Polecane