Portal przygotowuje się do szybkiego uruchomienia e-sklepu z muzyką. Główni konkurenci już to zrobili.
Wirtualna Polska (WP) chce w marcu uruchomić własny sklep muzyczny. Będzie działał pod adresem MP3.PL, pod którym portal prowadzi jeden z muzycznych serwisów. Wykonawcą jest mało znana łódzka firma Easycomm. Zarówno WP, jak i wykonawca serwisu nie udzielają żadnych informacji o realizowanym projekcie.
— Obowiązuje nas embargo informacyjne — ucina Bartosz Ziółek z Easycomm.
Na kilka dni WP udostępniła internautom wersję testową sklepu. Zawierała ona nieco ponad 70 albumów, głównie polskich artystów, m.in. Michała Urbaniaka (patronuje przedsięwzięciu), Urszuli Dudziak i Danuty Błażejczyk. Wiadomo już, że portalowi nie uda się szybko włączyć do oferty katalogu największych wytwórni światowych.
WP chce też promować w sklepie utwory nowych artystów. Portal jest w posiadaniu ponad 50 tys. utworów. Chce umożliwić ich sprzedaż w swoim sklepie.
Melomani decydujący się na zakupy w WP będą musieli płacić kartą kredytową (system obsługuje Polcard), przelewem bankowym (w formie przedpłaty) lub SMS.
E-sklepy z muzyką uruchomili już: IPlay.pl (spółka MCI Management) oraz giełdowe portale Interia.pl i Onet.pl. Zaletą dwóch pierwszych sklepów są dość niskie ceny, wadą — skromny katalog. Onet ma w swojej ofercie około 200 tys. utworów, w tym największych światowych wytwórni. Katalog dostarcza spółka OD2 — europejski potentat w dostawach e-muzyki.