Służewiec zostaje w grze

30-01-2017, 22:00

Napływ najemców na warszawski Służewiec nie jest aż tak duży jak kilka lat temu, ale oferta dzielnicy wciąż jest atrakcyjna.

IZABELA KAPIL z firmy Heitman

Napływ najemców na warszawski Służewiec nie jest aż tak duży jak kilka lat temu, ale oferta dzielnicy wciąż jest atrakcyjna. Świadczą o tym kolejne kontrakty najmu i inwestycje.

W 2016 r. wynajęto na całym Służewcu około 43 tys. mkw. biur, a przedłużenia umów dotyczyły 62 tys. mkw. Nawet jeśli założymy, że współczynnik pustostanów w latach 2017-18 wyniesie 17-18,5 proc., to nadal na Służewcu wynajętych będzie 800-850 tys. mkw. biur. Dzielnica nie straci znaczenia. Siedziby mają tu firmy z różnych branż, które często ściśle współpracują. Większość ma tu także klientów lub partnerów biznesowych i powinna w tej dzielnicy pozostać. To m.in. firmy z branż reklamowej, marketingowej i transportowej, które zajmują się obsługą flot samochodowych. W większości budynków na Służewcu są atrakcyjne cenowo nowoczesne biura klasy A.

Zainteresowane ich wynajmem są m.in. start-upy i firmy, które miały siedziby poza Warszawą, a także te, które chcą się wyprowadzić się z budynków klasy B i C do nowszych. Prowadzeniu biznesu na Służewcu sprzyjają bliskość lotniska Chopina, drogi ekspresowej S79 i obwodnicy Warszawy. Ze względu na dawną przemysłową funkcję rejon jest też bardzo dobrze skomunikowany z innymi dzielnicami Warszawy dzięki linii kolejowej SKM. Dobre zmiany czekają także kierowców.

W sierpniu rozpoczęły się prace, których celem jest poszerzenie ul. Marynarskiej. Z kolei do 2019 r. ma zostać przedłużona ul. Woronicza w kierunku al. Żwirki i Wigury. Aby ułatwić komunikację, w planach jest także rozbudowaul. Suwak od ul. Domaniewskiej po obu stronach ul. Marynarskiej wzdłuż torów kolejowych do ul. Cybernetyki. Zmiany szykują także Tramwaje Warszawskie.

Planowana jest trasa od Metra Wilanowska do Galerii Mokotów. W toku są również prace nad Studium Obsługi Komunikacyjnej Rejonu Służewca Biurowego do 2020 r. Zakładają wiele pozytywnych zmian infrastrukturalnych i komunikacyjnych, m.in. rozbudowę ścieżek rowerowych, lepszy dostęp do peronu stacji PKP Służewiec i nowe linie autobusowe. Ponadto współczynnik miejsc parkingowych w biurowcach na Służewcu jest trzy, a nawet czterokrotnie wyższy niż budynkach powstających w Centralnym Obszarze Biznesu i na obrzeżach centrum. Z kolei wynajęcie biur jest średnio o 30 proc. tańsze niż w biurowcach w okolicy Śródmieścia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Gołasa

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / Służewiec zostaje w grze