SMT sprzedało Lemon Sky za 17 mln zł

ISBNews
opublikowano: 2014-02-25 11:28

SMT Software Sp. z o.o. S.K.A., spółka w całości zależna od SMT, sprzedała 80% udziałów w spółce zależnej Lemon Sky na rzecz JWT Warszawa z grupy WPP za 17,4 mln zł, podała SMT.

 JWT Warszawa nabyła także pozostałe 20% udziałów w Lemon Sky od akcjonariuszy będących osobami operacyjnie zaangażowanymi w działalność spółki, a łączna bieżąca kwota transakcji wyniosła 21,0 mln zł.

"Sprzedaż udziałów w Lemon Sky to ważny element realizacji strategii SMT SA, która zakłada koncentrację na działalności związanej z rozwojem własnych produktów technologicznych przeznaczonych dla biznesu" - czytamy w komunikacie.

Spółka Lemon Sky (dawniej Adv.pl Sp. z o.o.) specjalizująca się w marketingu zintegrowanym zapoczątkowała historię grupy kapitałowej SMT. Dziś Lemon Sky należy do ścisłej czołówki niezależnych agencji interaktywnych w Polsce. Spółka zatrudnia ok. 70 osób w dwóch biurach zlokalizowanych we Wrocławiu i Warszawie. Według niezaudytowanych wyników finansowych za 2013 r., spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie ponad 21 mln zł. Wartość aktywów netto spółki wyniosła ok. 7 mln zł na koniec 2013 roku.

JWT Warszawa jest częścią WPP, jednej z największych grup na świecie specjalizujących się w komunikacji i marketingu. WPP zatrudnia 170 tys. osób (łącznie z podmiotami stowarzyszonymi) ulokowanych w 3 tys. biur w 110 krajach na całym świecie. Łączne przychody WPP wyniosły 10,4 mld GBP w 2012 r. Obecna kapitalizacja WPP wynosi 18,1 mld GBP. Akcje grupy WPP są notowane na giełdach London Stock Exchange w Londynie i NASDAQ Nowym Jorku.