Śnieżka nie traci rezonu

ABT
opublikowano: 13-11-2009, 00:00

Dekoniunktura zachęciła spółkę do zagranicznych akwizycji.

Dekoniunktura zachęciła spółkę do zagranicznych akwizycji.

Przychody Fabryki Farb i Lakierów Śnieżka wzrosły po trzech kwartałach 2009 r. o 2,7 proc. — do 447,5 mln zł. Zysk netto spółki wzrósł o 7,7 proc. — do 44,7 mln zł. Spółka poprawiła wskaźniki głównie dzięki działalności na polskim rynku. Na rynku ukraińskim, drugim pod względem ważności, sprzedaż spadła z 87,8 do 85,8 mln zł. Jak podkreślają przedstawiciele Śnieżki, ukraiński rynek skurczył się o w ostatnich miesiącach o 25 proc. Firma ma w nim 19,5-procentowy udział. Spółka zrezygnowała z wydatków na reklamę na Ukrainie i Białorusi, co pozwoliło zmniejszyć koszty sprzedaży o 8 mln zł.

— W Polsce na reklamie nie możemy oszczędzać. Konkurencja jest zbyt silna — mówi Witold Waśko, wiceprezes Śnieżki.

W przyszłym roku zarząd Śnieżki zakłada dalszy wzrost przychodów grupy nawet o 5-6 proc., chociaż, jak przyznaje, rynek będzie w stagnacji. Spółka zawiesiła plan budowy zakładu farb wodorozcieńczalnych w Rumunii kosztem 25 mln zł.

— Nie wykluczmy natomiast zakupu spółki zagranicznej działającej na przykład na Węgrzech, w Rumunii, Bułgarii czy Chorwacji. To dobry moment — podkreśla Witold Waśko.

Śnieżka chciałaby przejąć firmę podobną do niej, która nie wymagałaby restrukturyzacji.

— Wzmocnilibyśmy ją potencjałem naszej firmy — dodaje Witold Waśko.

W tym roku nakłady Śnieżki na inwestycje odtworzeniowe i rozwój bazy magazynowej wyniosą 20-25 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ABT

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu