Śnieżynki wyzwaniem dla pracodawców

opublikowano: 30-08-2017, 22:00

Znalezienie złotego środka na współpracę z pokoleniem Płatków Śniegu jest możliwe. To generacja skoncentrowanych na sobie indywidualistów.

W ostatnich miesiącach coraz częściej mówi się o pokoleniu „młodszych” milenialsów, wchodzących w dorosłość po 2010 r., nazywanych generacją płatków śniegu. Samo pojęcie jest nawiązaniem do książki „Fight Club”, gdzie padają słowa „Nie jesteś wyjątkowy. Nie jesteś pięknym i unikalnym płatkiem śniegu”, choć same śnieżynki postrzegają siebie jako właśnie niepowtarzalne. Charakteryzuje je przede wszystkim zawieszenie pomiędzy dorastaniem a dorosłością. Płatki śniegu mają również trudności komunikacyjne w realnym świecie, co przekłada się na problemy z nawiązywaniem relacji i podejmowaniem rozmowy ze starszymi od siebie.

— Przedstawicielom śnieżynek często zarzuca się, że łatwo, a nawet zbyt łatwo, ich urazić, zestresować czy wyprowadzić z równowagi, jak również to, że mają skłonność do przesady i dramatyzowania oraz przyjmowania roli ofiary — mówi Ada Stokowska z firmy Wyjątkowy Prezent.

Pracodawcy, którzy zechcą dotrzeć do „młodszych” milenialsów i nawiązać efektywną współpracę, powinni przede wszystkim traktować ich bardzo indywidualnie, mogą nawet przejąć rolę mentora — poświęcaćim czas oraz uwagę, dbać o informację zwrotną co do postępów, nakreślać kierunek rozwoju i cele do osiągnięcia.

— Motywacja jest kluczem do udanej współpracy ze wspomnianym pokoleniem, które uwielbia pochwały — zauważa Ada Stokowska. Warto również wprowadzać przedstawicieli tej wrażliwej generacji poza ich strefę komfortu, np. angażując ich w projekty wymagające współpracy z przedstawicielami innych pokoleń. Ponadto, należy stymulować wychodzenie z inicjatywą i własnymi pomysłami. Należy także pamiętać o szanowaniu ich światopoglądu i podejściu do życia, ale z drugiej strony myśleć też o sobie i swoich wymaganiach oraz pogodzić interesy wszystkich pracowników.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Śnieżynki wyzwaniem dla pracodawców