
Według agencyjnych źródeł, w grę wchodzić ma 45 mln akcji o wartości około 2 mld USD. Pozyskane w ten sposób środki SoftBank ma przeznaczyć na pokrycie strat poniesionych na inwestycji w Dodo, chińskiego konkurenta Ubera oraz na innych inwestycjach. Jeśli sprzedaż w tej wielkości zostanie zrealizowana SoftBank Vision Fund zmniejszy swoje zaangażowanie w kalifornijską spółkę o około 1/3.
Japoński gigant od kilku lat jest ważnym inwestorem i partnerem Ubera. W 2018 r. zasilił spółkę kwotą 7,6 mld USD a rok później dorzucił kolejne 333 mln USD.
Z kolei w przypadku Didi, SoftBank jest jego największym udziałowcem z pakietem ponad 20 proc. Akcjonariuszem tej spółki jest również Uber posiadający prawie 13 proc. kapitału po tym jak przed pięcioma laty Amerykanie sprzedali swoją działalność w Państwie Środka swojemu lokalnemu rywalowi.
Od debiutu na NYSE 30 czerwca tego roku, akcje Didi przecenione zostały o blisko 40 proc. co w głównej mierze było następstwem decyzji chińskiego regulatora internetowego, który nakazał sklepom z aplikacjami zaprzestania oferowania platformy Didi. Firmie zarzucono nielegalne zbieranie danych osobowych użytkowników.