Solemis rozgląda się po Europie

Kamil Kosiński
opublikowano: 29-07-2009, 00:00

Gdy brak klientów w Polsce, to może szukać ich u sąsiadów? Gdyńska spółka uważa, że warto przynajmniej spróbować.

Gdy brak klientów w Polsce, to może szukać ich u sąsiadów? Gdyńska spółka uważa, że warto przynajmniej spróbować.

Firma informatyczna Solemis Group z Gdyni chce jesienią promować systemy business intelligence Prophix i Targit w Europie Wschodniej. To oprogramowanie kanadyjskie i duńskie, a Solemis ma prawo dystrybucji na wschodzie Europy. Chce pójść za ciosem po pozyskaniu klientów w Rumunii (Prophix) i na Węgrzech (Prophix i Targit).

— Widzimy potencjał w tych rynkach. Tym bardziej, że chyba nie trzeba tam otwierać oddziału. Dotychczasowi klienci zgłosili się do nas sami i nie oczekiwali oprogramowania w ich wersji językowej. A dla polskich klientów to ważne. Mamy jeszcze mało doświadczenia za granicą, ale być może tamte rynki są tak małe, że większość zagranicznego oprogramowania nie ma lokalnych wersji językowych i klienci są do tego przyzwyczajeni — zas-tanawia się Ryszard Sadowski, prezes Solemis Group.

Przyznaje, że w Polsce prowadzi wiele rozmów o sprzedaży Prophix i Targit, ale potencjalni klienci odwlekają decyzje.

Jednak niezależnie od efektów poszukiwania klientów poza Polską w trwającym od czerwca 2009 r. do maja 2010 r. roku finansowym gdyńska spółka chce zwiększyć przychody o 20 proc. Ma w tym pomóc m.in. program Microsoft Dynamics Move, czyli możliwość promocyjnej migracji z pakietu ERP Microsoft Dynamics GP (dawniej Great Plains) do systemu Microsoft Dynamics NAV (Navision) lub Microsoft Dynamics AX (Axapta). Solemis Group, działając wtedy pod nazwą Great Plains Software Polska, była dystrybutorem tego pierwszego systemu, a teraz odpowiada za realizację projektu Move.

Szef spółki przyznaje, że idzie on na razie wyjątkowo opornie. Dynamics GP nie jest już sprzedawany w Polsce od końca 2005 r., a jego wsparcie techniczne Microsoft ma wstrzymać z końcem 2010 r. Mimo to korzysta z niego nadal około 150 firm.

— Na razie zrealizowano sześć migracji w ramach programu Move. Niewiele firm zrealizowało podobne projekty przed jego uruchomieniem. Szacujemy, że do końca 2010 r. z Move skorzysta 50-60 firm. Reszta obudzi się dopiero w 2011 r. — prognozuje Ryszard Sadowski.

Jego zdaniem to wynik funkcjonalności Dynamics GP i rzadszych zmian przepisów, co powoduje, że firmy korzystające z tego oprogramowania uważają, iż poradzą sobie nawet po zawieszeniu wsparcia przez producenta.

Kamil Kosiński

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Polecane