Sollers śmiało wychodzi w świat

opublikowano: 15-10-2015, 22:00

Trafili w niszę i po 15 latach dają pracę już kilkuset osobom. Założyciele Sollers Consulting sukces przypisują zespołowi.

Projekty wykonane dla ponad 50 grup finansowych w 18 krajach, ponad 220 pracowników, spółka córka w Kolonii i mnóstwo dalszych planów. To dzisiejsza wizytówka firmy Sollers Consulting — efekty 15 lat pracy. Tyle upłynęło od chwili, gdy założyciele, kilku ekspertów od doradztwa operacyjnego i IT, całkowicie odmienili swoją karierę zawodową. Pożegnali wówczas międzynarodowe korporacje i zawiązali własną spółkę, aby wykorzystując wiedzę biznesową i kompetencje w nowych technologiach,samodzielnie doradzać w zarządzaniu procesami biznesowymi, ryzykiem, dokumentami, relacjami z klientami i budować odpowiednie rozwiązania informatyczne. Z ich oferty korzystają towarzystwa ubezpieczeniowe, banki, firmy leasingowe — w tym PZU, Moody’s Analytics, Millennium, Raiffeisen, Warta, Santander, PKO Bank Polski, Generali, ING czy Proama.

Dostarczanie dobrych usług czy produktów wymaga budowy zespołu, który ma kompetencje i któremu zależy na wspólnym sukcesie. Organizujemy regularne spotkania integracyjne, promujemy też inicjatywy pracowników co do wspólnego spędzania wolnego czasu — podkreślają założyciele Sollers Consulting, którzy startowali w bardzo wąskim gronie, a dziś przy jednym stole zdecydowanie się nie zmieszczą.
Zobacz więcej

ZINTEGROWANI:

Dostarczanie dobrych usług czy produktów wymaga budowy zespołu, który ma kompetencje i któremu zależy na wspólnym sukcesie. Organizujemy regularne spotkania integracyjne, promujemy też inicjatywy pracowników co do wspólnego spędzania wolnego czasu — podkreślają założyciele Sollers Consulting, którzy startowali w bardzo wąskim gronie, a dziś przy jednym stole zdecydowanie się nie zmieszczą. ARC

Początkowo firma realizowała różne zlecenia dla wielu sektorów, ale dość szybko zajęła się obsługą klientów z branży usług finansowych. Przełomowy okazał się projekt dla PZU w 2003 r. Od tej pory Sollers Consulting uczestniczy w wielu przedsięwzięciach dla tej branży, jak np. uruchomienie start-upu Proama, transformacje biznesowe w Generali, Warcie, Grupie PZU, ukoronowanych obecnie wdrożeniem nowego systemu do administracji polis, produktów, klientów i rozliczeń. Od 2007 r. spółka aktywnie też działa na rynkach zagranicznych, szczególnie w rejonie niemieckojęzycznym, w Wielkiej Brytanii, krajach Beneluksu, Europy Środkowej i Wschodniej oraz Skandynawii. Eksperci z Sollers Consulting uczestniczą m.in. w niemieckich konferencjach. Te doświadczenia, wraz z pierwszymi projektami w Niemczech, wpłynęły na decyzję o założeniu spółki córki w Niemczech. Zaczęła działać na początku tego roku. Michał Trochimczuk i Marcin Pluta, założyciele Sollers Consulting, sukcesy przypisują przede wszystkim zespołowi. W 2018 r. firma ma zatrudniać nawet 500 osób.

— Nie myśleliśmy o budowie kilkusetosobowej firmy. Chcieliśmy pracować z ciekawymi ludźmi, realizować w dobrej atmosferze projekty dostarczające dużej wartości klientom. Jednak pracownicy chcieli wzrostu firmy — coraz większe projekty umożliwiały im szybszy rozwój. Mając tak dobry i ambitny zespół, wręcz grzechem byłoby nie dać mu dalszej szansy rozwoju — mówi Michał Trochimczuk.

Marcin Pluta przekonuje, że przy takim rozwoju niezwykle istotna jest próba utrzymania dobrej atmosfery pracy z czasów, gdy bez problemu wszyscy mieścili się przy jednym stole przy piwie i pogawędce. Dodaje jednak, że wśród osób, które dawno związały się z firmą, rotacja jest bardzo niska.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Sollers śmiało wychodzi w świat