Dotychczasowa współpraca, która jest największym sponsorskim kontraktem Sony, kończy się po Mistrzostwach w 2014 r., które odbęda się właśnie w Brazylii.
„Po Ameryce Południowej kolejne Mundiale gościć będą w Rosji i Katarze. Oba te rynki są bardzo ważne w naszej strategii. Rosja odgrywa czołową rolę wśród krajów BRIC” – podkreśla Miura. Wskazuje, że firma w ciągu ostatnich 12-lat podwoiła swoją wielkość w Brazylii, a następne dwukrotne zwiększenie zająć ma zaledwie 3 lata.
FIFA niedawno przeszła etap weryfikacji i reorganizacji umów sponsorskich wywołany falą krytyki i podejrzeń związanych z korupcją wyższych urzędników organizacji.
W ubiegłym roku z tytułu samych umów sponsorskich związanych z Mistrzostwami Świata, FIFA pozyskała ponad 350 mln USD.
W listopadzie na przedłużenie partnerstwa z FIFA zdecydował się niemiecki Adidas. Gigant rynku sprzętu i odzieży sportowej będzie sponsorem do 2030 r. co oznacza nieprzerwaną relację obu podmiotów od 60 lat.