Spadają ceny w handlu online w USA

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 2022-12-08 15:55

Ceny towarów w zakupach dokonywanych przez Internet w Stanach Zjednoczonych zaczynają spadać. To dobra wiadomość dla Fed, który stara się za wszelką cenę, nawet kosztem recesji okiełznać najwyższą od kilku dekad inflację, informuje Reuters.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja
Adobe Stock

Według danych firmy Adobe Digital, specjalizującej się w monitorowaniu cen i handlu w sieci, w listopadzie 2022 r. odnotowano prawie 2 proc. spadek cen w handlu internetowym.

Jeszcze mocniej, bo o 3,2 proc. spadł indeksu cen Adobe Digital, który jest miarą zakupów online mającą odzwierciedlać koszyk towarów uwzględnionych w rządowym indeksie cen towarów i usług konsumpcyjnych.

Zniżka dotyczyła szerokiej gamy produktów. Odnotowano ją w ujęciu miesięcznym w 15 z 18 kategorii towarów.

Jak szacuje Adobe, konsumenci w USA wydali łącznie 35,27 mld USD online podczas Cyber Tygodnia, okresu od Święta Dziękczynienia do Cyber Poniedziałku. Daje to 4 proc. wzrost w stosunku do ubiegłego roku w czasie, gdy inflacja w USA wynosi ponad 7 proc.