Spadek sprzedaży BMW w 2022 r.

Oskar NawalanyOskar Nawalany
opublikowano: 2023-01-04 13:29

Grupa BMW sprzedała w 2022 roku około 100 tys. samochodów mniej do 2,4 miliona pojazdów, ale ponad dwukrotnie zwiększyła udział sprzedanych samochodów w pełni elektrycznych, osiągając prawie 10 proc. całkowitej sprzedaży, powiedział w środę rzecznik – podaje agencja Reutersa.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja
fot. REUTERS/Damir Sagolj/File Photo/Forum

Niemiecki producent samochodów planuje zwiększyć udział pojazdów elektrycznych na baterie w całkowitej sprzedaży do 15 proc. w 2023 r.

Podstawowa marka BMW sprzedała w zeszłym roku 2,1 miliona pojazdów, w porównaniu z rekordowymi 2,2 milionami w 2021 roku, ponieważ blokady gospodarcze w związku z wirusem COVID-19 w Chinach ograniczyły podaż, a europejska inflacja ciążyła na popycie.

Mimo to BMW jak dotąd kompensuje spadek wolumenu sprzedaży wyższymi cenami, a zyski w trzecim kwartale wzrosną w 2022 roku.

Producent samochodów poda pełne dane dotyczące sprzedaży w 2022 roku 10 stycznia.