Spółka TIM daje darmowe akcje

Marek Knitter
opublikowano: 06-11-2000, 00:00

Spółka TIM daje darmowe akcje

ZMIANA PARKIETU: Kierowany przez Krzysztofa Foltę wrocławski TIM planuje w najbliższym czasie przenieść się z rynku równoległego na podstawowy. fot. ARC

Dzisiaj rozpoczynają się zapisy na 19,2 mln akcji serii D TIM. Dotychczasowi udziałowcy dostaną nowe akcje za darmo. Podwyższenie kapitału podyktowane jest zamiarem zmiany rynku notowań.

Cena emisyjna akcji serii D TIM jest równa nominalnej i wynosi 1 zł, zaś zapisy potrwają do 14 listopada. Zarząd TIM uchwalił prawo poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy, uprawniając do objęcia za jedną akcję czterech nowych walorów spółki.

Pewny zysk

Objęcie emisji nie obciąży finansowo udziałowców, gdyż za nabywane akcje zapłaci spółka. Na opłacenie 20-proc. podatku (łącznie 4,8 mln zł) przeznaczy ona środki z zysków.

Jak informują przedstawiciele spółki, kwota ta będzie pochodzić z zysków z okresów wcześniejszych, które już raz zostały opodatkowane. Dlatego TIM zamierza wystąpić, po opłaceniu należnego zobowiązania, o zwrot podatku do urzędu skarbowego.

Kapitał akcyjny po emisji wynosić będzie 24,2 mln zł, natomiast zapasowy — 3,83 mln zł. Zwiększenie kapitału akcyjnego jest warunkiem formalnym, niezbędnym do zrealizowania celu, którym jest przeniesienie notowań spółki na rynek podstawowy. Zarząd uważa, że emisja poprawi płynność akcji na GPW, a także zwiększy wiarygodność firmy i zachęci inwestorów oraz partnerów handlowych do podjęcia współpracy.

Zyskają na pewno udziałowcy. Dostaną darmowe akcje, mogą też liczyć, iż po emisji kurs wróci do poziomu sprzed kilku miesięcy.

Handel poprzez oddziały

TIM zajmuje się głównie handlem hurtowym artykułami elektrycznymi i energetycznymi. Swoją działalność prowadzi poprzez sieć oddziałów. Po trzech kwartałach spółka zanotowała zysk na poziomie 1 mln zł. W tym samym czasie przychody ze sprzedaży wyniosły 99 mln zł. W 1999 roku było to odpowiednio 2,4 i 92 mln zł.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Knitter

Polecane