Spółki łatwiej sprawdzą lojalność akcjonariuszy

Marek MuszyńskiMarek Muszyński
opublikowano: 2024-09-09 15:42

KDPW wprowadza zmiany, które pozwolą spółkom giełdowym łatwiej prowadzić programy lojalnościowe dla akcjonariuszy.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Zmiany wejdą w życie 16 września i pozwolą zautomatyzować proces pobierania danych na temat akcjonariuszy spółki. Będzie można otrzymywać cykliczne raporty z danymi akcjonariuszy oraz stanem posiadanych przez nich akcji. Oznacza to, że spółka będzie mogła złożyć zlecenie stałe na cykliczne pobieranie danych oraz ich filtrowanie według własnego szablonu. Ma to pozwolić na stałą weryfikację, czy dany akcjonariusz spełnia warunki programu lojalnościowego. Raporty mogą być generowane co jeden, trzy lub sześć miesięcy, albo nieregularnie w ustalonych datach. Szablon pozwala na pobieranie takich danych jak: imię i nazwisko, email, dane adresowe, identyfikator, liczba akcji.

Pozyskiwanie informacji o właścicielach akcji jest możliwe w KDPW od 3 września 2020 r. dzięki wdrożeniu dyrektywy SRDII (The Shareholder Rights Directive II).

Obecnie programy lojalnościowe dla akcjonariuszy pozwalające na zniżki na określone usługi i produkty prowadzą takie firmy jak: Orlen (trzeba mieć co najmniej 50 akcji), PZU (minimum 100 akcji), Cyber_Folks (50 akcji), Unimot (100 akcji), Answear.com (50 akcji) oraz Tatry Mountain Resorts (500 akcji).