Spółki odzieżowe pod lupą analityka

Kamil Zatoński
22-02-2018, 22:00

Vistula i Bytom, a także LPP w najbliższych miesiącach wyróżnią się w branży dynamiką sprzedaży i rentownością, uważa Piotr Bogusz z DM mBanku

Na raporty za czwarty kwartałach czołowych spółek z sektora handlu detalicznego trzeba jeszcze poczekać, ale zdaniem Piotra Bogusza, analityka Domu Maklerskiego mBanku, dobrych wyników można się spodziewać przede wszystkim po Vistuli, Bytomiu i Monnari. Pierwsza z firm zwiększyła, zdaniem analityka, wynik EBITDA o 26 proc. r/r w IV kw. 2017, rosły jej przychody z powierzchni porównywalnej i marża brutto ze sprzedaży. W Bytomiu dynamika EBITDA może być jeszcze wyższa (+56 proc.), a rentowność powinna wrócić na ścieżkę wzrostową. W Monnari należy oczekiwać wzrostu EBITDA o 32 proc. i wysokiego wzrostu rentowności sprzedaży, co powinno zniwelować efekt spadku sprzedaży z powierzchni porównywalnej. Słabych wyników analityk oczekuje natomiast po CCC (spółka może zanotować ledwie 3-procentowy wzrost EBITDA, który będzie konsekwencją niższej dynamiki sprzedaży w październiku 2017 r.), LPP (spowolnienie dynamiki powtarzalnego EBITDA do 25 proc.), TXM (skutek wzrostu kosztów i brak dynamiki sprzedaży r/r), a także Gino Rossi, którego sprzedaż może być niższa r/r, a ze względu na wzrost kosztów spadnie też rentowność. Specjalista spodziewa się przy tym, że w kolejnych miesiącach kontynuowane będą pozytywne tendencje w sprzedaży porównywalnej i rentowności sprzedaży w LPP, Vistuli i Bytomiu.

— Efekt wysokiej bazy może tłumić dynamikę poprawy z powierzchni porównywalnej w CCC. Stopniowego odbicia dynamiki sprzedaży oczekujemy w TXM (efekt niskiej bazy). Niska dynamika sprzedaży powinna być utrzymana w Gino Rossi oraz Monnari Trade. Oczekujemy tu jednak wsparcia wyników z tytułu poprawy rentowności sprzedaży związanej z deprecjacją dolara do złotego — dodaje Piotr Bogusz w raporcie, wydanym 15 lutego, a opublikowanym tydzień później.

Specjalista zaznacza, że miesięczne wyniki sprzedażowe w styczniu i lutym nie są tak istotne dla całorocznego wyniku spółek handlowych ze względu na okres wyprzedaży. Niezależnie od tego pozytywnie ocenia rezultaty Vistuli i Bytomia, negatywnie natomiast — CCC, która na dodatek może zostać z wysokim poziomem zapasów po sezonie wyprzedażowym. Piotr Bogusz dodaje, że w krótkim terminie zakaz handlu w niedzielę może negatywnie wpłynąć na sprzedaż spółek, jednak analityk oczekuje szybkiego dostosowania popytu.

— Brak zakazu powinien wspierać wzrost sprzedaży w kanale e-commerce. Z drugiej strony dostosowanie harmonogramów pracy powinno wpłynąć na obniżenie kosztów wynagrodzeń, które są ponoszone przez spółki z sektora — uważa analityk mBanku. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Spółki odzieżowe pod lupą analityka