Spółki wysoko cenią dyrektorów

opublikowano: 11-07-2018, 22:00

Jedne firmy z branży FMCG rozbudowują sekcje sprzedaży i marketingu, inne stawiają na optymalizacje struktur.

W sektorze dóbr konsumpcyjnych (FMCG) w dziale sprzedaży na najwyższe zarobki — między 30 tys. zł a 50 tys. zł — może liczyć dyrektor sprzedaży. Średnie wynagrodzenie wynosi ok. 37 tys. zł, a najniższe to ok. 4,5 tys. zł — wynika z analizy firmy rekrutacyjnej Michael Page. Zbadała ona także płace oferowane pracownikom takich specjalizacji, jak marketing, trade marketing oraz category managementand consumer insights.

W marketingu najwięcej można zarobić na stanowisku dyrektorskim, czyli 20-42 tys. zł. Najczęściej oferowana kwota to 30 tys. zł. Menedżer dostaje średnio od 15 do 30 tys. zł, a brand menedżer — 12 tys. zł. Asystenci i specjaliści pobierają z reguły 6 tys. zł.

Na tym tle nieco gorzej wiedzie się kluczowym pracownikom dwóch ostatnich z badanych specjalizacji. Ich pensje to 10-18 tys. zł. Najniższe wynagrodzenia mają: junior category manager (8-10 tys. zł) i trade marketing specialist (6-9 tys. zł).

— Firmy z sektora dóbr konsumenckich wykorzystują czas koniunktury, aktywnie działając dla podniesienia swojej przewagi konkurencyjnej. Dotyczy to także zatrudnienia. Część pracodawców pozyskuje pracowników, rozbudowując struktury sprzedaży i marketingu — zarówno w oddziałach, jak i w centralach. Inne optymalizują struktury dla rozwoju nowych eksperckich stanowisk, które mają przyczynić się do zwiększenia zysku — mówi Katarzyna Filas, menedżer z firmy Michael Page.

Jak podkreśla, na rynku widać większe zainteresowanie dużych przedsiębiorstw kandydatami pochodzącymi z firm o mniejszych strukturach, którzy łączyli wcześniej dwie, a nawet więcej funkcji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Spółki wysoko cenią dyrektorów