Do 9 marca miasta i regiony zgłaszają projekty do konkursu Złote Formaty, organizowanego w ramach Festiwalu Promocji Miast i Regionów.
Konkurs skierowany jest do gmin lub miejscowości o statusie miasta oraz do urzędów marszałkowskich. Wyróżnia projekty promocyjne w kategoriach: wydarzenie specjalne, strona internetowa, kampania outdoorowa, wydawnictwo promocyjne. Ponadto za całokształt działalności promocyjnej przyznawane jest Grand Prix.
Organizatorem i pomysłodawcą projektu jest Grupa Ströer, zajmująca się reklamą zewnętrzną. Patronat honorowy nad festiwalem objęły: Związek Miast Polskich, Polska Organizacja Turystyczna oraz Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Konkurs Złote Formaty zorganizowano już po raz trzeci. W dwóch poprzednich edycjach wzięło udział ponad 200 samorządów, przesyłając 317 projektów. Eksperci są zgodni, że zgłaszane projekty są coraz lepsze, a miasta optymalizują działania promocyjne w czasie kryzysu. Festiwalowi (21-22 kwietnia) towarzyszyć będzie także konferencja, podczas której przedstawione zostaną innowacyjne techniki marketingowe w promocji miejsc na świecie.