Spotify ma już 144 mln płatnych użytkowników

opublikowano: 26-11-2020, 14:14

Firma analityczna Comprar Acciones podała, że liczba płatnych subskrybentów serwisu Spotify wzrosła w trzecim kwartale o 27 proc. do 144 mln.

Liczba osób korzystających z muzycznego serwisu streamingowego wzrosła jeszcze mocniej, o 29 proc. w ujęciu rocznym, do 320 mln.

Przychody Spotify z subskrypcji wzrosły o 15 proc. do 1,79 mld EUR w trzecim kwartale. Przychody reklamowe wzrosły o 9 proc. dp 185 mln EUR. Całkowite przychody spółki wzrosły o 14 proc. do 1,98 mld EUR. Przychody na użytkownika spadły jednak o 10 proc. w ujęciu rocznym do 4,19 EUR.

fot. REUTERS/Dado Ruvic/FORUM
fot. REUTERS/Dado Ruvic/FORUM

Pomimo rosnących przychodów i liczby płatnych użytkowników, Spotify miało 101 mln EUR straty w trzecim kwartale. To głównie skutek obniżek oferowanych klientom w celu zachęcenia ich do korzystania z serwisu. Rok wcześniej spółka miała 241 mln EUR zysku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Yahoo Finance

Polecane