Popularny serwis ze streamingiem muzyki Spotify zamierza znacząco poszerzyć swoją ekspansję. Szwedzka firma chce wprowadzić usługę do 85 kolejnych krajów zwiększając swoją bazę języków na platformie o kolejne 36.
fot. Bloomberg
Popularny serwis ze streamingiem muzyki Spotify zamierza znacząco poszerzyć swoją ekspansję. Szwedzka firma chce wprowadzić usługę do 85 kolejnych krajów zwiększając swoją bazę języków na platformie o kolejne 36.
Platforma stawia sobie za cel tzw. kraje rozwijające się w Afryce, Azji w tym w części Pacyficznej oraz na Karaibach. W ciągi najbliższych dni Spotify zadebiutuje m.in. w Nigerii, Tanzanii, Ghanie, Bangladeszu, Pakistanie, Sri Lance, Bhutanie, Samoa, Jamajce na Bahamach i w Belize.
Po najnowszym etapie ekspansji usługa będzie dostępna już w łącznie 170 krajach. Uruchomiona została w 2008 r. i obecnie posiada 345 mln aktywnych użytkowników miesięcznie w 95 krajach. Około 155 mln użytkowników wnosi miesięczne opłaty subskrypcyjne.
Początkowo usługa skoncentrowana była jedynie na strumieniowaniu muzyki, ale przekształciła się również w ofertę podcastów, audiobooków czy materiałów medytacyjnych. Wśród największych konkurentów wymienia się przede wszystkim Apple Music z właścicielem którego Spotify toczy ostrą batalię sądową.