To nie pierwsza próba Spotify z komunikatorem – podobne rozwiązanie działało do 2017 r., jednak zostało wyłączone z powodu niewielkiego zainteresowania. Tym razem firma liczy, że znaczny wzrost liczby użytkowników w ostatnich latach pozwoli odświeżonej funkcji zdobyć popularność i wzmocnić pozycję na rynku.
Spotify podniesie ceny, by zwiększyć rentowność
Platforma, która w drugim kwartale miała 696 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, od dłuższego czasu stara się zwiększać rentowność, podnosząc ceny subskrypcji i jednocześnie dbając o dalszy wzrost liczby odbiorców. Konkurencja ze strony Apple Music, Amazon Music i YouTube jest coraz silniejsza, dlatego Spotify inwestuje w nowe usługi i rozwój oferty.
Według „Financial Times” firma stawia sobie ambitny cel osiągnięcia 1 mld użytkowników. Oprócz funkcji wiadomości, serwis rozbudowuje bibliotekę treści wideo i rozwija program partnerski, który umożliwia twórcom podcastów monetyzację treści.