Spotify zagra w kawiarniach Starbucks

W okresie rozkwitu formatu CD, Starbucks był wiodącym rynkiem zbytu dla przemysłu muzycznego. Obecnie w dobie streamingu, największa na świecie sieć kawiarni ma nowego partnera: Spotify, donosi dziennik „The New York Times”.

Rynkowy potentat, który w samych Stanach Zjednoczonych zarządza ponad 7 tys. kawiarni właśnie ogłosił wieloletnią umowę o współpracy z serwisem muzycznym Spotify, zgodnie z którą ma wprowadzić do swoich amerykańskich lokali playlistę Spotify oraz promować usługi serwisu w swoich kawiarniach.

Informacja o nawiązaniu partnerstwa strategicznego wypłynęła w dwa miesiące po tym, jak Starbucks zaprzestał sprzedaży płyt CD w swoich sklepach.

Dzięki włączeniu światowej klasy platformy streamingu Spotify do naszych sklepów i naszego cyfrowego ekosystemu otworzyliśmy milionom naszym klientów na całym świecie alternatywną drogę do odkrywania na nowo muzyki – wyjaśnia  Howard Schultz, prezes i dyrektor generalny Starbucks.

Partnerstwo ma ruszyć jesienią. Nowa usługa ma pozwolić pracownikom i klientom Starbucks wybrać utwory odtwarzane w sklepach, i włączyć serwis Spotify w aplikacji mobilnej Starbucks, która używana jest – według danych spółki – przez 16 milionów ludzi w Stanach Zjednoczonych.

W ramach programu, około 150 tys. pracowników Starbucks otrzyma bezpłatny dostęp do usługi Premium w ramach subskrypcji Spotify, który normalnie kosztuje 10 USD miesięcznie. Ponadto klienci Spotify będą mogli zbierać punkty w programie lojalnościowym Starbucks.

Dla Spotify, umowa niesie ze sobą cenną promocję w sklepach, co pozwoli serwisowi przygotować się na konkurencję ze strony koncernu Apple, który już w przyszłym miesiącu powinien przedstawić własną usługę streamingu muzyki.

Spotify, który jest dostępny w 58 krajach, informował w styczniu, że miał 15 mln płatnych abonentów i kolejne 45 milionów, którzy zdecydowali się na słuchanie za darmo musyki, ale godząc się na reklamy.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Spotify zagra w kawiarniach Starbucks