Spotkanie handlowe z pomocą Memindera

Anna BełcikAnna Bełcik
opublikowano: 2014-05-16 00:00

Firma Worktrust dla dotowanej z pieniędzy unijnych aplikacji Meminder klientów będzie szukać w Polsce i Wielkiej Brytanii.

Popularyzacja urządzeń mobilnych szeroko otwiera drzwi do biznesu przed twórcami aplikacji, nie tylko rozrywkowych, ale również edukacyjnych. Zespół Worktrust (Joanna Miller — prezes spółki i Emilia Raszyńska) postanowił wykorzystać rynkową lukę i skoncentrował się na uporządkowaniu wiedzyzwłaszcza przedstawicieli handlowych i osób, których zawodowe zadania związane są ze sprzedażą. W tym celu w 2013 r. utworzono firmę i niebawem na rynek ma zostać wprowadzony jej pierwszy produkt — Meminder.

Narzędzie powstało przy wsparciu unijnej dotacji z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (Działanie 8.1 „Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej”). Na stworzenie aplikacji przystosowanej właśnie do urządzeń mobilnych pozyskano 490 tys. zł. Meminder ma w jednym miejscu gromadzić i aktualizować wiedzę o firmie, jej produktach i ofercie usługowej. Zakres wprowadzanych do aplikacji informacji zależy wyłącznie od jej użytkowników — dane mogą być aktualizowane przez właściciela firmy, menedżerów czy samych pracowników (według dowolnie wybranych kryteriów). Na tej podstawie można rozpisywać programy szkoleń i przypisywać je odpowiednim pracownikom. Szkolenia w Meminder odbywają się metodą SuperMemo. A w praktyce: na ekranie pojawiająsię pytania, użytkownik odpowiada na nie w myślach, a następnie sprawdza odpowiedź. W systemie oceniane jest tempo i zakres przyswajania wiedzy i na tej podstawie użytkownikowi podsuwane są kolejne pytania. Postępy w nauce może kontrolować wybrany menedżer lub sam pracodawca.

Produkt ma być oficjalnie udostępniony pod koniec maja. Będzie promowany w Polsce, a także na rynku Wielkiej Brytanii.