Dwóch na pięciu Polaków deklaruje, że gwiazdkowe prezenty kupi w internecie i wyda na nie od 200 do 500 zł. Dzięki temu unikną zakupów w tłoku, towar odbiorą w domu, a jeśli się nie spodoba, oddadzą — podaje BIG InfoMonitor. Jednak nie każda taka transakcja przynosi dobrą opinię firmom działającym w sieci. Tegoroczne badanie instytutu opinii publicznej Infas na zlecenie Trusted Shops, firmy wydającej sklepom internetowym certyfikaty jakości, pokazuje, że co trzeci Polak korzystający z tej formy zakupów nie ma do nich uwag. Najlepiej w tym zestawieniu wypadły francuskie e-sklepy, połowa tamtejszych konsumentów nie stwierdziła żadnych problemów przy realizacji zamówienia. Kłopotów nie miało też po 40 proc. ankietowanych z Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Jedną z przyczyn niezadowolenia są opóźnienia w przekazaniu towarów. Na otrzymanie przesyłki po obiecanym terminie skarżyło się 37 proc. Polaków. Konsumenci z innych krajów rzadziej spotykali się z tym problemem, w Wielkiej Brytanii — 28 proc., w Niemczech — 31 proc., a we Francji tylko 22 proc. ankietowanych wskazało, że sklep opóźnił dostawę. © Ⓟ
Spóźnione dostawy
opublikowano: 2015-12-14 22:00
55 proc. - tylu badanych Polaków przyznaje, że bez względu na okazję robi zakupy w sieci, a 2/3 spośród nich regularnie korzysta z takiej możliwości.