Spożywka będzie miała łatwiej

opublikowano: 21-11-2014, 00:00

Mikro- i małe firmy rolno-spożywcze mogą korzystać z nowej usługi, która pozwala na efektywniejsze zarządzanie biznesem.

Od połowy listopada w ofercie Krajowego Systemu Usług (KSU) dostępny jest nowy instrument dotyczący marketingu i sprzedaży produktów. To usługa doradczo-szkoleniowa skierowana do mikro- i małych przedsiębiorstw działających w sektorze przetwórstwa rolno-spożywczego. Ma ona pomóc przedsiębiorcom m.in. w poprawie efektywności zarządzania firmą i podniesieniu jej zdolności operacyjnych. Efektem ma być też wdrożenie nowych narzędzi marketingowych i sprzedażowych. Przedsięwzięcie zostało zorganizowane przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), która przeznaczyła na jego realizację ok. 2,75 mln zł. Usługa będzie świadczona w czterech etapach. W ramach pierwszego zostanie przeprowadzony audyt marketingowy firmy polegający na analizie sytuacji rynkowej. To będzie podstawa do zbudowania indywidualnego planu marketingowego. Następnie konsultanci KSU w ramach drugiego etapu, którym, jest doradztwo strategiczne, zaproponują co najmniej pięć wykonawczych programów marketingowych zapisanych w formie praktycznych działań.

— Zależy nam, aby usługa miała dla przedsiębiorców praktyczny wymiar. Wykonawcze programy marketingowe będą zawierały nie tylko zakres działań, ale też szacowany koszt, termin realizacji i sugerowaną osobę odpowiedzialną. Zostaną w nich wskazane potencjalne źródła finansowania oraz streszczenie menedżerskie w formie krótkiej informacji o celach planu marketingowego, obecnej sytuacji firmy, jej głównym celu i planowanych działaniach — mówi Mariola Misztak-Kowalska, dyrektor departamentu rozwoju instytucji otoczenia biznesu w PARP.

Kolejny krok to asysta w procesie wdrażania uprzednio przygotowanych programów marketingowych. Uzupełniającym punktem usługi będzie szkolenie dotyczące podstawowych zagadnień z zakresu marketingu, budowania planu marketingowego w branży przetwórstwa rolno- -spożywczego, wprowadzania go we własnej firmie i monitorowania jego realizacji. Usługa była realizowana wcześniej jako program pilotażowy. Cieszyła się dużym zainteresowaniem (skorzystało z niej ponad 300 przedsiębiorstw), dlatego PARP po zakończeniu projektu, ewaluacji i badaniu rezultatów podjęła decyzję o wprowadzeniu jej na stałe do oferty KSU.

WIĘCEJ INFORMACJI: Szczegóły dotyczące usługi można znaleźć na stronie: http://ksu.parp.gov.pl/pl/ oferta_ksu/doradztwomarketingowe-dla-branzyprzetworstwa-rolnospozywczego

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwester Sacharczuk

Polecane