Sprawdzamy wirtualnie, kupujemy... różnie

  • Marta Bellon
27-05-2015, 00:00

Firma i-Systems i ośrodek badawczy GfK Polonia sprawdziły w badaniu, jak konsumenci korzystają z różnych kanałów sprzedaży

Internet jest podstawowym źródłem wiedzy o markach i ich produktach. Firma i-Systems i ośrodek badawczy GfK Polonia sprawdziły w badaniu, jak konsumenci korzystają z różnych kanałów sprzedaży — tradycyjnych i wirtualnych. 79 proc. ankietowanych zapoznanie się z ofertą online zachęca do odwiedzenia sklepu stacjonarnego.

A 88 proc. osób potwierdza, że kupiłoby w internecie taki sam produkt, który wcześniej kupiło w sklepie stacjonarnym. Nieco mniej, bo 57 proc. badanych, sprawdza ofertę w sieci i od razu decyduje się na e-zakupy. 79 proc. badanych, którzy poszukują produktów w sklepie internetowym, zwraca uwagę głównie na cenę.

Ale warto zaznaczyć, że jest ona najistotniejszym kryterium dla osób poniżej 29. roku życia. W grupie 50+ cena jest priorytetem tylko dla 69 proc. ankietowanych, a większe znaczenie ma opis produktów. Dla 66 proc. konsumentów ważne są też opinie innych klientów o sklepie oraz sposób płatności i dostawy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Sprawdzamy wirtualnie, kupujemy... różnie