Springer szuka okazji

KAJ
opublikowano: 15-05-2009, 00:00

Największy gracz na europejskim rynku prasy nadal na plusie. Choć Polska mu ciąży.

Największy gracz na europejskim rynku prasy nadal na plusie. Choć Polska mu ciąży.

Przychody Axel Springer AG spadły o 3,4 proc., do 620 mln EUR, ale za to wzrosły zyski. Niemiecki koncern medialny zarobił przez pierwsze trzy miesiące 80,3 mln EUR, o 2 proc. więcej niż rok wcześniej.

— Mamy recesję, ale wykluczam, byśmy nawet w takich warunkach na koniec roku znaleźli się pod kreską — podkreśla Mathias Doepfner, dyrektor zarządzający koncernu.

Największe, bo 26-procentowe, spadki przychodów odnotował dział prasy poza Niemcami. Zagraniczne spółki, w tym Axel Springer Polska, przyniosły w I kwartale ponad 72 mln EUR, wobec prawie 98 mln EUR rok wcześniej. W części niekorzystnie zaważył na tym wysoki kurs wspólnej waluty. Ale nie tylko.

"Kryzys jest na polskim rynku prasy wszechobecny. Nakład "Dziennika" został niekorzystnie dotknięty tym trendem" — głosi raport kwartalny Axel Springer AG. Koncern przyznał, że największe spadki w reklamie odczuły jego przedstawicielstwa w Polsce, na Węgrzech i w Hiszpanii. Właśnie dlatego przychody reklamowe tytułów Axel Springer zmniejszyły się o ponad 38 proc.

— Zawirowania w gospodarce tworzą nowe możliwości przejęć. Jednak jeszcze nie mamy nic konkretnego do ogłoszenia — zasygnalizował Mathias Doepfner.

Akcje spółki na giełdzie we Franfurcie zyskiwały wczoraj nawet 4 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KAJ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu