Konsensus przygotowany przez PAP Biznes wskazywał na wzrost sprzedaży detalicznej w cenach stałych rdr o 2,2 proc. i spadek o 0,9 proc. w ujęciu mdm.
W cenach bieżących, ekonomiści ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się wzrostu o 3,4 proc. rdr.
Poniżej dane o dynamice sprzedaży detalicznej w cenach stałych we wrześniu i sierpniu 2024 r.:
Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży ogółem wzrósł we wrześniu 2024 r. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego z 8,3 proc. do 8,9 proc.
GUS podał, w ujęciu rocznym notowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 4,9 proc.).
Z danych GUS wynika, że spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa z grup: „tekstylia, odzież, obuwie” (z 17,8 proc. przed rokiem do 24,3 proc.), „meble, rtv, agd” (odpowiednio z 15,6 proc. do 18,7 proc.) oraz „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 24,3 proc. do 24,6 proc.).
Silne tąpnięcie sprzedaży detalicznej we wrześniu – w ujęciu realnym spadła ona o 3,0% r/r po wzroście o 2,6% r/r w sierpniu, co było wynikiem znacznie słabszym od oczekiwań (PKO: 1,4% r/r, kons.: 2,3% r/r). Dane znajdowały się pod negatywnym wpływem kalendarza (jedna sobota… pic.twitter.com/gKfXk4MtCY
— PKO Research (@PKO_Research) October 22, 2024