Sprzedaż dzienników ogólnopolskich w 2004 roku – ”Fakt” liderem

(Paweł Kubisiak)
opublikowano: 04-02-2005, 08:19

Cztery dzienniki ogólnopolskie poprawiły w ub.r. wyniki sprzedaży w stosunku do roku 2003 - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Liderem 2004 roku jest ”Fakt”.

Cztery dzienniki ogólnopolskie poprawiły w ub.r. wyniki sprzedaży w stosunku do roku 2003 - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Liderem 2004 roku jest ”Fakt”.

 „Fakt” osiągnął w zeszłym roku średnią sprzedaż na poziomie 535 503 egz. (na rynku obecny od 22 października 2003 roku). Mimo pojawienia się nowego dziennika, wzrosła sprzedaż lidera z poprzednich lat - ”Gazety Wyborczej” - o 4,5 proc. (średnio 436 019 egz.). Wzrosty zanotowały również: ” Parkiet Gazeta Giełdy” o 15,1 proc. (10 724 egz.), ”Gazeta Prawna” - o 7,8 proc. (80 533 egz.) i ”Puls Biznesu” - o 1,8 proc. (23 285 egz.).

Największe spadki odnotowały: ”Trybuna” - o 16,7 proc. (23 733 egz.), ”Przegląd Sportowy” i ”Tempo” (w ZKDP raportowane są łącznie) - o 16,1 proc. (75 816 egz.) oraz ”Super Express” - o 15,6 proc. (231 197 egz.). Niewielki spadek odnotowała również ”Rzeczpospolita” - o 1,7 proc. (183 101 egz.).

– Bez wątpienia to ”Fakt” odebrał ”Super Expressowi” czytelników. Dopiero pod koniec roku sprzedaż ”SE” zaczęła się stabilizować – tłumaczy Marcin Błoński, media planner z PRO Media House. Największym zaskoczeniem dla niego był jednak spadek sprzedaży ”Przeglądu Sportowego” i ”Tempa”. – To większe zaskoczenie niż spadek ”Trybuny”, który mógł być spowodowany kolejnymi aferami na lewicy. Mieliśmy w zeszłym roku olimpiadę, mistrzostwa Europy w piłce nożnej, zainteresowanie sportem powinno być więc duże. Część czytelników tych dzienników także prawdopodobnie odebrał im tańszy ”Fakt”, a część przeniosła się do Internetu, gdzie informacje sportowe mają szybciej i bezpłatnie – wyjaśnia Błoński.

Wzrost sprzedaży dzienników ekonomicznych (”Parkiet Gazeta Giełdy”, ”Gazeta Prawna” i ”Puls Biznesu”) tłumaczy wzrostem zainteresowania informacjami poradnikowymi, a także wysokim wzrostem PKB. Błoński podkreśla także, że na poziom sprzedaży ”GP”, ”GW” i ”Faktu” wpływ miały kampanie reklamowe tych tytułów.

W grudniu 2004 roku największą średnią sprzedaż osiągnął ”Fakt” - 481 022 egz., który wyprzedził: ”Gazetę Wyborczą” (454 749 egz.), ”Super Express” (243 829 egz.), ”Rzeczpospolitą” (181 580 egz.), ”Gazetę Prawną” (74 233 egz.), ”Przegląd Sportowy” i ”Tempo” (64 821 egz.), ”Puls Biznesu” (23 483 egz.), ”Trybunę” (23 243 egz.) i ” Parkiet Gazetę Giełdy” (10 565 egz.).

JS, PRESSERWIS

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Paweł Kubisiak)

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane