Sprzedaż Metro wzrosła w 2000 o 7 procent

LPP S.A.
09-01-2001, 13:54

FRANKFURT (Reuters) - Niemiecka sieć handlowa Metro AG poinformowała we wtorek, że jej przychody ze sprzedaży wzrosły w 2000 roku o 7,1 procent do 91,8 miliarda marek, do czego w znacznym stopniu przyczyniła się działalność międzynarodowa firmy.

Metro, trzecie po amerykańskim Wal-Marcie i francuskim Carrefourze sieć sklepów detalicznych, opublikowała dane, z których wynika, że sprzedaż w działach zagranicznych wzrosła o 15,2 procent do 38,7 miliarda marek.

W sumie przychody ze sprzedaży w 2.169 sklepach znajdujących się w 22 krajach Europy, Maroku i Chinach stanowiły 42,1 procent całości przychodów firmy wobec 39,2 procent w 1999 roku.

Metro poinformowało również, że w zeszłym roku uruchomiło 61 nowych sklepów poza granicami Niemiec, głównie typu Cash&Carry oraz zajmujących się sprzedażą sprzętu RTV.

Wyniki były zgodne z prognozami opublikowanymi przez firmę w sierpniu. Metro zakładało wówczas, że zysk przed opodatkowaniem wzrośnie o 10 procent a sprzedaż o siedem procent.

"Wyniki ze sprzedaży jakie zdołaliśmy osiągnąć w zeszłym roku całkowicie spełniły nasze oczekiwania" - napisał w komunikacie prezes Metro Hans- Joachim Koerber.

Kompletne dane zostaną opublikowane 10 maja.

((Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 97 00, fax +48 22 653 97 80, warsaw.newsroom@reuters.com))

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: LPP S.A.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Sprzedaż Metro wzrosła w 2000 o 7 procent