FRANKFURT (Reuters) - Niemiecka sieć handlowa Metro AG poinformowała we wtorek, że jej przychody ze sprzedaży wzrosły w 2000 roku o 7,1 procent do 91,8 miliarda marek, do czego w znacznym stopniu przyczyniła się działalność międzynarodowa firmy.
Metro, trzecie po amerykańskim Wal-Marcie i francuskim Carrefourze sieć sklepów detalicznych, opublikowała dane, z których wynika, że sprzedaż w działach zagranicznych wzrosła o 15,2 procent do 38,7 miliarda marek.
W sumie przychody ze sprzedaży w 2.169 sklepach znajdujących się w 22 krajach Europy, Maroku i Chinach stanowiły 42,1 procent całości przychodów firmy wobec 39,2 procent w 1999 roku.
Metro poinformowało również, że w zeszłym roku uruchomiło 61 nowych sklepów poza granicami Niemiec, głównie typu Cash&Carry oraz zajmujących się sprzedażą sprzętu RTV.
Wyniki były zgodne z prognozami opublikowanymi przez firmę w sierpniu. Metro zakładało wówczas, że zysk przed opodatkowaniem wzrośnie o 10 procent a sprzedaż o siedem procent.
"Wyniki ze sprzedaży jakie zdołaliśmy osiągnąć w zeszłym roku całkowicie spełniły nasze oczekiwania" - napisał w komunikacie prezes Metro Hans- Joachim Koerber.
Kompletne dane zostaną opublikowane 10 maja.
((Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 97 00, fax +48 22 653 97 80, [email protected]))