W ciągu pierwszych dwóch miesięcy 2009 r. wzrosła liczba transakcji. Skrócił się również czas sprzedaży. W stolicy mieszkania czekają na nabywcę 100 dni, a rok wcześniej — 176.
W dużo gorszej sytuacji są właściciele lokali położonych poza granicami Warszawy. Takie mieszkania sprzedają się średnio o ponad miesiąc dłużej.
W dalszym ciągu utrzymują się różnice pomiędzy ceną ofertową i transakcyjną. Jednak możliwości negocjacji są coraz mniejsze.
Według wyliczeń Metrohouse rok temu kupując mieszkanie można było wynegocjować średnio 4 proc. obniżkę, obecnie jest to zaledwie 1,8 procent. Inne wnioski? Zdaniem ekspertów dwucyfrowa różnica pomiędzy ceną ofertową a transakcyjną z początku 2009 r. już nie powróci. Wówczas już podczas pierwszych oględzin mieszkania kupujący od razu dostawał dużą zniżkę.
Pojawiło się nowe zjawisko. Po raz pierwszy od dłuższego czasu, w przypadku kilku transakcji ostateczna cena okazała się wyższa niż ofertowa. W przypadku 23 proc. transakcji próby uzyskania niższej ceny za mieszkanie podczas negocjacji nie dały żadnych rezultatów.

O Metrohouse
Metrohouse to sieciowa agencja nieruchomości działającą na rynku od 2006 r. Od 2008 r. jednym z mniejszościowych akcjonariuszem spółki jest BZ WBK Inwestycje. Metrohouse to 20 zespołów, w 18 oddziałach, ponad 250 brokerów oraz doradców nieruchomości w siedmiu miastach (Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Olsztynie, Kartuzach, Iławie i Legionowie). Spółka rozwija sieć sprzedaży wykorzystując placówki własne i franczyzowe. W skład grupy Metrohouse wchodzi również dział kredytowy Metrofinance, który w ubiegłym roku pośredniczył w uzyskaniu finansowania nieruchomości na łączną kwotę 85 mln zł.