OKIEM EKSPERTA
Sprzedaż notebooków rośnie bardzo wolno
Grzegorz Chechłacz, kierownik działu sprzętu elektronicznego w Instytucie Rynku Elektronicznego
Udział komputerów przenośnych typu notebook w całkowitym rynku sprzętu klasy PC stanowi około 5 proc. w ujęciu ilościowym. Znacznie większy, bo około 10-proc., mają notebooki w ujęciu wartościowym. Średnia dynamika wzrostu rynku PC w Polsce przekracza nieco 20 proc. Jednak wzrost ten dla poszczególnych sektorów nie jest równomierny. Największą dynamiką pochwalić się może rynek komputerów typu desktop i serwerów. Znacznie wolniej swoją pozycję na rynku umacniają komputery przenośne, których dynamika sprzedaży jest mniejsza niż całego rynku rozwiązań klasy PC. Główną przyczyną stosunkowo niewielkiej popularności komputerów przenośnych w naszym kraju jest ich wysoka cena. Nic również nie wskazuje na to, aby w dającej się przewidzieć przyszłości ceny notebooków stały się bardziej przystępne.