Sprzedaż PepsiCo wzrosła najmocniej od ponad dekady

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg
opublikowano: 13-07-2021, 18:15

Przychody koncernu PepsiCo, wzrosły w drugim kwartale br. najmocniej od co najmniej dekady. To efekt powrotu konsumentów do ponownie otwartych restauracji, galerii handlowych i na imprezy czy wydarzenia sportowe, ale również niskiej bazy sprzed roku.

fot. Daniel Acker/Bloomberg

Amerykański potentat rynku napojów bezalkoholowych i przekąsek odnotował w okresie kwiecień-czerwiec 2021 r. 13-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży w znaczeniu organicznym bez uwzględniania przejęci i zmian kursów walutowych. Sprzedaż osiągnęła poziom 19,2 mld USD. To wynik znacznie lepszy od mediany prognoz analityków, która zakładała wartość rzędu 17,9 mld USD.

Zysk na akcję po wyłączeniu czynników o jednorazowym charakterze wyniósł natomiast 1,72 USD i również zdołał przebić oczekiwania rynku (1,53 USD).

Firma zapowiedziała, że przedłuży trwające działania restrukturyzacyjne do 2026 r., koncentrując się na usprawnieniu produkcji i optymalizacji łańcucha dostaw. Konsekwencją będzie zaksięgowanie opłat przed opodatkowaniem w kwocie 3,15 mld USD. Wcześniejsze szacunki mówiły o kwocie 2,5 mld USD.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane