
Amerykański potentat rynku napojów bezalkoholowych i przekąsek odnotował w okresie kwiecień-czerwiec 2021 r. 13-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży w znaczeniu organicznym bez uwzględniania przejęci i zmian kursów walutowych. Sprzedaż osiągnęła poziom 19,2 mld USD. To wynik znacznie lepszy od mediany prognoz analityków, która zakładała wartość rzędu 17,9 mld USD.
Zysk na akcję po wyłączeniu czynników o jednorazowym charakterze wyniósł natomiast 1,72 USD i również zdołał przebić oczekiwania rynku (1,53 USD).
Firma zapowiedziała, że przedłuży trwające działania restrukturyzacyjne do 2026 r., koncentrując się na usprawnieniu produkcji i optymalizacji łańcucha dostaw. Konsekwencją będzie zaksięgowanie opłat przed opodatkowaniem w kwocie 3,15 mld USD. Wcześniejsze szacunki mówiły o kwocie 2,5 mld USD.