W drugim kwartale sprzedaż piwa w Polsce wzrosła o 7 proc., a w całym pierwszym półroczu o ok. 4 proc., poinformował Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce Browary Polskie (ZPPP).
W ujęciu ilościowym w drugim kwartale sprzedano 8,16 mln hl piwa, a w I półroczu 12,82 mln hl.
Danuta Gut, dyrektor zarządu ZPPP uważa, że poprawa wyniku to zasługa stabilnej polityki akcyzowej rządu oraz dobrej pogody. Branża piwna liczy, że sprzedaż piwa wzrośnie w tym roku o 5 proc. W ubiegłym wzrosła o 8 proc.
Kompania Piwowarska sprzedała w I półroczu 4,4 mln hl piwa, o 5 proc. więcej niż rok temu. Wyprzedziła tym samym lidera rynku, Grupę Żywiec. Ta ostatnia zwiększyła sprzedaż w omawianym okresie o 3 proc. do 4,14 mln hl. Carlsberg Okocim zwiększył sprzedaż w drugim kwartale o 11 proc., a w całym półroczu o
6 proc. do 1,9 mln hl.
MD, PAP