Sprzedaż PZU pomogła wynikom

Beata Tomaszkiewicz
20-01-2006, 00:00

Zdecydowany wzrost sieci placówek, lepsze produkty, znaczną poprawę wskaźników zakłada nowa strategia Banku Millennium.

Bank Millennium zarobił w ubiegłym roku na czysto ponad 567 mln zł. To dwa razy więcej niż w 2004 r.

— To najlepszy wynik w historii spółki. Dlatego zaproponujemy w tym roku akcjonariuszom wypłatę 81 proc. z zysku w postaci dywidendy. Da to po 0,54 zł na akcję i rentowność z dywidendy na poziomie 10,3 proc. — mówi Bogusław Kott, prezes Banku Millennium.

Pomogły kredyty

Władze spółki nie ukrywają, że tej wysokości zysk jest zasługą zamknięcia transakcji sprzedaży akcji PZU. Zysk z tej operacji poprawił wynik finansowy o 337 mln zł. W 2004 r. bank miał także transakcje jednorazowe. Gdyby je odjąć w obu latach, ubiegłoroczny wynik i tak jest dwa razy lepszy.

To w dużej mierze zasługa niemal 18-procentowego wzrostu wyniku z prowizji, na co wpływ miał szybszy niż w latach poprzednich przyrost akcji kredytowej.

Spółka udzieliła kredytów hipotecznych na 2,5 mld zł, co daje jej 10,8-procentowy udział w rynku i trzecie miejsce — po PKO BP i Banku BPH. Coraz lepiej rozwija się też sprzedaż kart kredytowych i funduszy inwestycyjnych. Millennium zapowiada, że w tym roku na pewno nie zwolni, tym bardziej że ze współczynnikiem wypłacalności na poziomie 19 proc. ma kapitał na szybki rozwój.

Zapowiedź wzrostu

— W ostatnich latach zrestrukturyzowaliśmy bank, nadaliśmy mu nowe kierunki rozwoju. Teraz przyszedł czas na nową strategię. Zgodnie z nią do 2007 r. zwiększymy o 160 liczbę placówek (do 540). Unowocześnimy wiele produktów i zwiększymy sprzedaż. Naszym celem jest znaczna poprawa wskaźników. Zmieniamy też wizerunek Mi- llennium — wyjaśnia Bogusław Kott.

Millennium chce w 2007 r. osiągnąć zwrot z kapitału ROE na poziomie 15 proc., gdy obecnie po odliczeniu transakcji jednorazowych wynosi on 10,5 proc., i zmniejszyć wskaźnik kosztów do dochodów C/I z 74,4 proc. do 65 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Beata Tomaszkiewicz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Prawo / Sprzedaż PZU pomogła wynikom