Lipiec był siódmym z rzędu miesiącem, w którym sprzedaż Tesli w Europie zmniejszyła się. Zarejestrowano 8837 nowych pojazdów amerykańskiej marki, co oznacza spadek o 40 proc. rok do roku. Dane ACEA pokazują, że spadki Tesli miały miejsce pomimo ogólnego wzrostu sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie.
W tym samym miesiącu jeden z chińskich konkurentów, BYD, sprzedał 13 503 nowe pojazdy, czyli o 225 proc. więcej niż rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży Tesli spadły w II kw. 2025 roku, a dyrektor generalny Elon Musk ostrzegł, że producent samochodów „może mieć przed sobą kilka trudnych kwartałów”. Wśród głównych problemów wymienia się starzejącą gamę modelową, konkurencję ze strony azjatyckich producentów aut elektrycznych oraz rosnącą niechęć do firmy związaną z aktywnością polityczną jej szefa.
